PayPal: 21 százalékkal nőtt a webáruházak külföldi forgalma


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az idei év első fél évében 21 százalékkal nőtt a magyar webshopok külföldi PayPal forgalma az előző év azonos időszakához képest – közölte az online pénzügyi szolgáltató. A legkeresettebb kategóriák között a számítógépes játékok, az autóalkatrészek, a szórakoztató-elektronikai készülékek, a divatcikkek, az utazási szolgáltatások és a szoftverek is megjelentek.

 


A PayPal teljes forgalma 2013-ban 180 milliárd dollár volt, ami 24 százalékos növekedést jelentett az előző évhez képest.

A közlemény idézi Damien Perillat-ot, a PayPal közép-európai piacokért felelős ügyvezetőjét, aki elmondta: jelenleg a PayPal teljes, 180 milliárd dolláros forgalmának 25 százalékát teszik ki a nemzetközi tranzakciók, ez azonban gyorsan bővül. Magyarország is a leggyorsabban fejlődő kelet- és közép-európai piacok között van – tette hozzá. Adataik szerint a kelet-közép-európai régióban jelenleg összesen több mint 10 ezer aktív kereskedő és webshop használja a PayPal rendszerét nemzetközi és országon belüli vevőinek kiszolgálására.

A közlemény szerint a magyar online kereskedők megrendelései a PayPal információi alapján főleg Európán belülről érkeznek. A nemzetközi tranzakciók 17 százaléka az Egyesült Királyságból, 11 százaléka Németországból érkezik, de Észak-Amerika is jelentős felvevője a magyar kereskedők termékeinek: az átutalások 34 százaléka érkezik a tengerentúlról. A magyar online export tekintetében jelentős növekedést produkáló országok szinte változatlanok az elmúlt években.

 

 

A magyar online kereskedők sikeréhez jelentősen hozzájárult, hogy számos egyedi, kézműves termék készül az országban, valamint nemzetközi összehasonlításban versenyképesek az árak. A legtöbb nyugati piacokról érkező vásárló azért vásárol külföldről, mert olcsóbb (80 százalékuk), illetve mert nagyobb a választék azokból a termékekből, amik náluk nem elérhetőek (79 százalékuk).

A közlemény kiemeli: az új típusú, történetmesélésen alapuló prezentációs eszközt kidolgozó és forgalmazó magyar vállalat, a Prezi például jelentős nemzetközi pénzforgalmat bonyolít a PayPalon keresztül. De számos kereskedő használja a PayPal szolgáltatásait, köztük például az Extreme Digital, az egyik legnagyobb forgalmú webshop, illetve a Deadcode Production, az egyik legnagyobb magyarországi jegyértékesítő.

(Forrás: MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. március 28.

A vélelmezett értékesítőkre vonatkozó szabályok alkalmazása – forgatókönyvek (6. rész)

A vélelmezett értékesítők minősége szinte kimeríthetetlen tárházát jelenti a témával foglalkozó cikkeknek. A következőkben olyan konkrét forgatókönyvekkel fogunk foglalkozni, amelyek a vélelmezett értékesítőkre vonatkozó rendelkezések alkalmazására vonatkoznak. Ezek a forgatókönyvek sematikusan mutatják be, hogy a vélelmezett értékesítővé váló elektronikus felületekre az áfa, és adott esetben a vám tekintetében milyen feladatok hárulnak.

2024. március 27.

15 ország versenyhatósági vezetői találkoztak Budapesten

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) és az OECD közös budapesti Versenyügyi Regionális Oktatási Központjának (ROK) idei első rendezvényén 15 ország versenyhatósági vezetői találkoztak kedden, hogy megvitassák a mindennapi gyakorlatukban felmerülő közös kihívásokat – tájékoztatott szerdai közleményében a hivatal.

2024. március 27.

Jogosulatlanul segítette elő kötvények jegyzését a Timberland Finance International fióktelepe

Az MNB 30 millió forint piacfelügyeleti bírságot szabott ki a Timberland Finance International GmbH & Co. KG magyarországi fióktelepére jogosulatlan függő ügynöki tevékenység miatt. A társaság fióktelepe kötvények jegyzését segítette elő hazai ügyfelek részére anélkül, hogy tevékenységét a jegybank előzetesen nyilvántartásba vette volna – jelentette be szerdai közleményében a Magyar Nemzeti Bank (MNB).