A Brexit az autóiparnak is árt


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Jelentősen csökkenhet az autók iránti kereslet  az IHS Automotive prognózisa szerint.


Nagy-Britannia uniós kilépése miatt 2018-ig 2,8 millióval kevesebb autót adhatnak el világszerte – idézi az Automotive New Europe hírportál a Bloomberg hírügynökségnek az IHS Automotive autóipari piackutató vállalat kimutatásai alapján készült beszámolóját.

Az IHS Automotive idei eladási prognózisát a Brexit-referendum előttihez képest 200 ezerrel, 89,82 millió autóra csökkentette. A 2017-es eladásokra vonatkozó előrejelzését 1,25 millióval, a 2018-asat pedig 1,38 millióval mérsékelte a piackutató.

Három Navigátor adózási, számviteli témában,

15% kedvezménnyel

A csomag tartalmazza az Art. Navigátort, az Áfa Navigátort, és a Számviteli Navigátort, amelyek a csomagkedvezménytől függetlenül külön is rendelhetőek!

Megrendelés >>

„Nem meglepő módon az eladáscsökkenés zöme elsősorban a brit piacon jelentkezik majd” – mutatott rá Ian Fletcher, a detroiti piackutató cég londoni elemzője. Az IHS Automotive becslése szerint a brit piac az idén 3,2 százalék helyett legfeljebb egy százalékkal növekedhet, az elkövetkező két évben pedig az eladások már csökkenni fognak.

Az Egyesült Királyság autóipari és autókereskedelmi vállalatait tömörítő szervezet, a Society of Motor Manufacturers and Traders szerint a 20,65 milliárd dollár forgalmú brit autóipar termelésének nyolcvan százalékát exportálja, ennek 60 százalékát az unióba.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. április 19.

Az idén sem fizet osztalékot a Rába

A Rába Járműipari Holding Nyrt. csütörtöki közgyűlése, az igazgatóság javaslatának megfelelően úgy határozott, hogy a járműgyártó vállalat idén sem fizet osztalékot – közölte a győri székhelyű cég a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján csütörtökön.

2024. április 19.

Tudjuk, hogy kritikus a jelszavak cseréje, de mégsem tesszük meg

Egy friss felmérés szerint bár a lakosság háromnegyede gondolja úgy, hogy meg kell változtatni bizonyos időközönként az online felületeken használt jelszavakat, egyharmaduk nem teszi ezt meg. Sőt, az internetes vásárlók ötöde minden felületen ugyanazt a belépési azonosítót használja. A biztonságos internethasználathoz azonban elengedhetetlen, hogy tisztában legyünk az ilyen alapvető adatvédelmi beállításokkal. Éppen ezért az OTP Mobil egy edukatív, online információs kampányt indított, melyben gyakorlati, egyszerűen alkalmazható tanácsokkal, tippekkel látja el az internetezőket.