A szervizek nem rohantak online kasszáért


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az autószerelők legalább fele nem vásárolt online pénztárgépet, míg a taxisok igen aktívak voltak ezen a téren – derül ki a Világgazdaság pénteki számából.


A taxisok és a pénzváltók vitték a leginkább az online pénztárgépeket, míg az autószerelők és a tisztítási szolgáltatók jelentős része hivatalosan áfás számlát ad minden kliensének – írja a Vlággazdaság. Az autószerelők legalább fele nem vásárolt online pénztárgépet; a lap feltételezése szerint ennek az az oka, hogy ők ismerik ügyfeleiket és könnyen felismerik az adóellenőröket.

A Világgazdaság emlékeztet: január elsejétől az autó- és motorszervizeken és a járműalkatrész-kiskereskedőkön kívül a taxisoknak, a pénzváltóknak, a plasztikai sebészeknek, a fitnesz- és wellnesskluboknak, a diszkóüzemeltetőknek, a patyolatoknak és a masszőröknek kellett csatlakozniuk az online pénztárgépek rendszeréhez. Összesen 23 ezer érintett vállalkozásról van szó, közülük 5500 maradt az áfás számlaadásnál.

További részleteket itt talál.

 

 


Kapcsolódó cikkek

2024. április 25.

Kisokos a közvetített szolgáltatásokról

Közvetített szolgáltatás fogalmával több adónemet illetően is találkozunk. A fogalmak különbözőek, így számos kérdés felvetődhet az értelmezésükkel, használatukkal kapcsolatosan. Ha a köznyelvi meghatározásból indulunk ki, akkor közvetítés szó alatt a kapcsolat megteremtését kell érteni, a két fél összekapcsolása értendő alatta. Ismertetjük a részleteket és egy érdekes jogesetet.

2024. április 24.

Ezek voltak a legnépszerűbb helyek és személyek az online médiában 2023-ban

Politikusok, sportolók, hazai és külföldi hírességek szerepelnek a leggyakrabban említett nevek között, amelyek megjelentek az online médiatérben 2023-ban. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 93 népszerű médiafelület – televíziós csatornák, újságok, rádiók honlapjai, valamint hírportálok, közösségimédia-felületek, fórumok és blogok – elemzésével azt vizsgálta, kik álltak a hírek és a közbeszéd fókuszában, valamint azt is, hogy hazánk és a nagyvilág helyszínei közül melyek szerepeltek a legtöbbet.