Adózatlan olasz bort találtak egy óvóhelyen


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Több ezer üveg, összesen 22 millió forint értékű olasz bor került elő egy budapesti egykori légvédelmi óvóhelyről – közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal szóvivője csütörtökön.


Suller György Attila közleménye szerint a pénzügyőrök a főváros XIX. kerületében végeztek jövedéki ellenőrzéseket. Az egyik telephelyen feltűnt nekik egy régi légvédelmi óvóhely ponyvával eltakart bejárata.

Az óvóhely átvizsgálásakor előkerült 580 üveg habzóbor, valamint 6900 üveg kiemelt minőségű bor, ám a cég ügyvezetője a jövedéki termékeknek sem a származásáról, sem annak adózott voltáról nem tudott igazolást bemutatni, csak egy olasz gazdálkodó által kiállított szállítólevéllel rendelkezett.

Különös adózási módok az áfa rendszerében

Kiskönyvtár az áfáról címet viselő sorozatunk 5. kötete a különös adózási módok elméleti szabályanyagának a magyarázatán túl konkrét példák bemutatásával segíti az adózók mindennapos hatékony jogalkalmazását.

További információ és megrendelés >>

A pénzügyőrök a 22 millió forintot meghaladó értékű, 7500 üveg adózatlan bort lefoglalták. A bírság meghaladja az 1,3 millió forintot.

(Forrás: MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. április 25.

Kisokos a közvetített szolgáltatásokról

Közvetített szolgáltatás fogalmával több adónemet illetően is találkozunk. A fogalmak különbözőek, így számos kérdés felvetődhet az értelmezésükkel, használatukkal kapcsolatosan. Ha a köznyelvi meghatározásból indulunk ki, akkor közvetítés szó alatt a kapcsolat megteremtését kell érteni, a két fél összekapcsolása értendő alatta. Ismertetjük a részleteket és egy érdekes jogesetet.

2024. április 24.

Ezek voltak a legnépszerűbb helyek és személyek az online médiában 2023-ban

Politikusok, sportolók, hazai és külföldi hírességek szerepelnek a leggyakrabban említett nevek között, amelyek megjelentek az online médiatérben 2023-ban. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 93 népszerű médiafelület – televíziós csatornák, újságok, rádiók honlapjai, valamint hírportálok, közösségimédia-felületek, fórumok és blogok – elemzésével azt vizsgálta, kik álltak a hírek és a közbeszéd fókuszában, valamint azt is, hogy hazánk és a nagyvilág helyszínei közül melyek szerepeltek a legtöbbet.