Egyszerűsíti az e-ügyintézést a NAV
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Az adóhatóság új online szolgáltatása egyszerűsíti az adóügyek elektronikus intézésére vonatkozó állandó meghatalmazás bejelentését. Az ügyfélkapuval rendelkező törvényes képviselőknek nem szükséges a NAV honlapján található Általános Nyomtatványkitöltő keretprogramot, valamint a ’T180, vagy ’T182 jelű nyomtatványt letölteni, elegendő az ügyfélkapus bejelentkezést követően a felületen kért adatokat megadni, ezt követően a bejelentést véglegesíteni. Az adóügyek elektronikus intézésére vonatkozó, adóhatóság által nyilvántartott adatok ellenőrzését és ezáltal az adatok javítását is lehetővé teszi az új rendszer.
A NAV október 30-án bevezeti az adóügyek elektronikus intézésére vonatkozó állandó meghatalmazások adását megkönnyítő új szolgáltatását az eBEV portálon – közölte honlapján az adóhatóság.
Az eBEV portál „Képviseletek” menüpontjából elérhető új szolgáltatással a cégbejegyzésre kötelezett gazdasági társaságok törvényes képviselői kezelhetik az adóügyek elektronikus intézésére már jogosultsággal rendelkező állandó meghatalmazottaik ügyintézési jogait. Erre oly módon van lehetőségük, hogy a webes felületen a meghatalmazást módosítják, a módosított meghatalmazást csatolják. Az új meghatalmazás a meghatalmazott jóváhagyásával válik érvényessé. Az ügyfélkapun módosított meghatalmazás esetén nem szükséges az adóhatósághoz a ’T180 jelű adatlapot benyújtani.
A felületen a gazdasági társaságok ügyfélkapuval rendelkező törvényes képviselői láthatják a saját, valamint a társaság nevében elektronikus ügyintézésre jogosult állandó meghatalmazottak jogosultságait is, az adóügyek elektronikus intézésére jogosult meghatalmazottak a saját jogosultságaikon kívül kizárólag azon képviselői csoport adatait láthatják, amelyben jóváhagyóként, vagy ellenjegyzőként szerepelnek.
A felületen lehetőség van továbbá az adóügyek elektronikus intézésére vonatkozó képviseleti jogosultság megszűnésének bejelentésére is, amely esetén szintén nem kell a képviseleti jog megszűnésének bejelentésére szolgáló ’T182 jelű adatlapot benyújtani.
A fejlesztésekkel párhuzamosan az adóhatóság egyszerűsítette az adóügyek elektronikus intézésére vonatkozó meghatalmazás bejelentésére szolgáló ’T180 jelű adatlapot is, ezáltal is megkönnyítve a meghatalmazások bejelentését.
Az új szolgáltatás használatával egyszerűsödik az adóügyek elektronikus intézésére vonatkozó állandó meghatalmazás bejelentése, hiszen az ügyfélkapuval rendelkező törvényes képviselőknek nem szükséges a NAV honlapján található Általános Nyomtatványkitöltő keretprogramot, valamint a ’T180, vagy ’T182 jelű nyomtatványt letölteni, elegendő az ügyfélkapus bejelentkezést követően a felületen kért adatokat megadni, ezt követően a bejelentést véglegesíteni. Az adóügyek elektronikus intézésére vonatkozó, adóhatóság által nyilvántartott adatok ellenőrzését és ezáltal az adatok javítását is lehetővé teszi az új rendszer.
További részleteket itt talál.
Az áfa-kötelezettség keletkezésének időpontja és a teljesítés helye
|
Áfa kiskönyvtárunk negyedik része két kucsfontosságú területet dolgoz fel: az adófizetési kötelezettség keletkezésének időpontjára vonatkozó szabályokat, illetve a teljesítési hely szabályrendszerét. A kiadvány a jogszabályi rendelkezések részletes, magyarázatokkal tűzdelt ismertetésén túl számos példával segíti a jogalkalmazókat.
További információ és megrendelés >>
|