Ilyen lehet az új reklámadó


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Két kulcs lenne: nulla, illetve évi százmillió forint fölött  5,3 százalékos, ahogy arról korábban szó volt.


A javaslat célja, hogy a reklámadó a módosítást követően – uniós jogi aggályok nélkül, az adózási költségek minimalizálásával – továbbra is legalább ugyanakkora nagyságú államháztartási forrást biztosítson a reklám-közzétételi tevékenység adóztatásával, mint az elmúlt évben elfogadott törvényi szabályozás – áll a Varga Mihály által jegyzett javaslat indoklásában.

Bár a Népszabadság éppen a benyújtás napján írt arról, hogy elhúzódhat a magyar kormány és az Európai Bizottság vitája a reklámadóról, ezért a parlament ősznél előbb nem tudja módosítani a törvényt, a javaslat pénteken mégiscsak felkerült az Országgyűlés honlapjára. Bár a lap szerint az Európai Bizottság a nulla százalékos kulcsot és az adóalap számításának tervezett módját is kifogásolta, a benyújtott javaslat mégsem tér el lényegileg a már korábban hangoztatott kormányzati tervektől. Igaz, a javaslat még jelentősen átíródhat az elfogadásáig.

A jelenlegi javaslat szerint a reklámadónak két kulcsa lesz 

–  az adóalap 100 millió forintot meg nem haladó része után 0%,

–  az adóalap 100 millió forintot meghaladó része után 5,3%.

A reklám megrendelőjét sújtó adó (amit a közzétevő nyilatkozatának hiányában kell fizetnie) 20 százalékról 5 százalékra csökkenne. 

A javaslat szerint az 5 milliárd fölötti bevételű adózók adómérséklést kapnának visszamenőlegesen, a 100 és 500 millió forint közöttiek még idén elveszthetik adómentességüket. A kedvezőbb kulcsokat ugyanis az idei és tavalyi évre is alkalmazni lehet, ám az „adómértéket annak hatálybalépése napjától számítva az adóalap – napi időarányosítással megállapított – időarányos részére kell alkalmazni” – írja az indoklás. Az adómérték a jogszabály kihirdetését követő 31. napon lépne hatályba – ezen naptól kezdve tehát már 5,3 százalékso reklámadó sújtaná a most adómentes 100 és 500 millió forint közötti reklámbevételű cégeket is.


Kapcsolódó cikkek

2024. április 22.

Árfolyam az áfában (XI. rész)

Az alkalmazandó árfolyam szolgáltatásimportnál eltér attól függően, hogy az ügylet teljesítési helyére milyen jogszabályi rendelkezés vonatkozik, míg adómentes Közösségen belüli termékértékesítés esetén a Közösségen belüli termékbeszerzéshez hasonlóan alakul. Az Áfa tv. 58. §-ának hatálya alá tartozó ügyletekre speciális árfolyamszabály irányadó.