Nem fizet reklámadót a Fradi a stadion neve után


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Nemzetgazdasági Minisztérium tájékoztatása szerint nem kell fizetnie reklámadót  a Ferencvárosnak a stadion nevének értékesítése után – írja a Népszabadság.


A lap augusztus óta próbálta kideríteni, hogy mi a minisztérium konkrét álláspontja a kérdésben és most azt a választ kapták, hogy a stadion nevének értékesítése önmagában még nem adóköteles, viszont ha egy társaság nevét reklámadó-köteles módon teszik közzé, akkor a közzétevő lesz az adó alanya. A Ferencváros a Groupama biztosítónak adta el a névhasználatot.

A minisztérium állásfoglalása szerint ugyanakkor a stadiont üzemeltető cég a Lagardere Unlimited Stadium Solutions Kft. fizethetne adót, csak éppen neki nem éri el a marketingbevétele a reklámadó-törvényben meghatározott 500 millió forintot.

A mezeken lévő szponzori feliratokkal kapcsolatban a minisztérium álláspontja az, hogy amennyiben egy bolt árusítja a mezeket, akkor ez nem minősül reklámközzétételnek, ha viszont egy sportvállalkozás, amelyet szponzori szerződés kötelez a mezeladásra, akkor igen – írja a Népszabadság.


Kapcsolódó cikkek

2024. április 22.

Árfolyam az áfában (XI. rész)

Az alkalmazandó árfolyam szolgáltatásimportnál eltér attól függően, hogy az ügylet teljesítési helyére milyen jogszabályi rendelkezés vonatkozik, míg adómentes Közösségen belüli termékértékesítés esetén a Közösségen belüli termékbeszerzéshez hasonlóan alakul. Az Áfa tv. 58. §-ának hatálya alá tartozó ügyletekre speciális árfolyamszabály irányadó.