Növekvő játék- és csökkenő adóbevételek


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Soha olyan sokat nem költöttek szerencsejátékra Magyarországon, mint tavaly, amikor a piac játékbevétele átlépte a 400 milliárd forintos határt. A költségvetésbe befolyó 34,4 milliárd forint viszont 2001 óta a legrosszabb adat – derül ki a Nemzeti Adó- és Vámhivatal honlapján található évkönyvből, írja a Magyar Nemzet.


2007-ben még 245 milliárd forint volt a szerencsejáték-piac játékbevétele, 2016-ra megközelítette a 420 milliárdot, olvasható a Magyar Nemezet cikkében. Bár 2012 októberében a pénznyerő automaták működtetését a kaszinók területére korlátozta a parlament – ezek után egyébként tulajdonosaik 2011-ben 33,1 milliárd forint játékadót fizettek be a költségvetésbe –, úgy látszik, a magyar lakosság játékszenvedélye ettől nem csökkent. A korlátozás ellenére is folyamatosan nőttek a szerencsejáték-piaci bevételek, évente egymilliónál is több látogató keresi fel a kaszinókat, ahol nyugodtan játszhatnak a pénznyerő automatákkal. 

 

Az úgynevezett első kategóriás kaszinóknak ugyanis kötelező pénznyerő automatát üzemeltetniük a NAV honlapján olvasható tájékoztató szerint – írja a lap.


Kapcsolódó cikkek

2024. április 25.

Kisokos a közvetített szolgáltatásokról

Közvetített szolgáltatás fogalmával több adónemet illetően is találkozunk. A fogalmak különbözőek, így számos kérdés felvetődhet az értelmezésükkel, használatukkal kapcsolatosan. Ha a köznyelvi meghatározásból indulunk ki, akkor közvetítés szó alatt a kapcsolat megteremtését kell érteni, a két fél összekapcsolása értendő alatta. Ismertetjük a részleteket és egy érdekes jogesetet.

2024. április 24.

Ezek voltak a legnépszerűbb helyek és személyek az online médiában 2023-ban

Politikusok, sportolók, hazai és külföldi hírességek szerepelnek a leggyakrabban említett nevek között, amelyek megjelentek az online médiatérben 2023-ban. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 93 népszerű médiafelület – televíziós csatornák, újságok, rádiók honlapjai, valamint hírportálok, közösségimédia-felületek, fórumok és blogok – elemzésével azt vizsgálta, kik álltak a hírek és a közbeszéd fókuszában, valamint azt is, hogy hazánk és a nagyvilág helyszínei közül melyek szerepeltek a legtöbbet.