Reklámadó: célkeresztben az online újságok


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az internetes tartalomszolgáltatók nem veszik ki részüket a közteherviselésből, ezért újabb változások lesznek a reklámtörvényben – mondta  L. Simon László, a Miniszterelnökség parlamenti államtitkára a Napi Gazdaságnak.


Az államtitkár szerint a reklámadó azért lett forgalmi típusú elvonás, mert a tapasztalatok azt mutatták, hogy az érintett vállalatok ügyesen tüntetik el a tényleges profitot. A reklámadóból várható 8 milliárd forintos összeg nem kap külön címkét, hanem közvetlenül az államkasszába folyik.

L. Simon László a lapnak azt is elmondta, hogy nem volt olyan kormányzati szándék a jogszabály megalkotásakor, ami az RTL Klub ellen irányulna, reagálva arra, hogy a reklámadó terheinek 40 százaléka ezt a kereskedelmi csatornát sújtja. Az államtitkár szerint ez nem is olyan nagy baj, mivel az RTL Klubnál van pénz dögivel.  „A cég egyébként évről évre komoly nyereséget ér el, nem valószínű, hogy néhány milliárd forintos elvonástól egyszeriben padlót fognának” – mondta.

Adómozaik 2015

1. nap – 2014.11.24.

10.00-11.00 – Art – Dr. Kovács Ferenc
11.00-12.00 – Tao – Dr. Németh Nóra
12.00-13.00 – ebédszünet
13.00-14.00 – Számvitel – Tóth Mihály
14.00-15.30 – ÁFA – Sike Olga

2. nap – 2014.11.25.

10:00-11:30 – Tb, ellátások – Farkasné Gondos Krisztina
11.30-11.45  – szünet
11:45-13.15  – Járulékok – Széll Zoltánné
13:15-14:15 – ebédszünet
14.15-15.45 – SZJA – Dr. Andrási Jánosné

Helyszín: Lurdy Konferencia és Rendezvényközpont


Kapcsolódó cikkek

2024. április 24.

A marketingakciók sikerének egyik titka az adózási részletek ismerete

Marketing-kampány tervezésekor számos törvény előírását szükséges ismerni, úgymint a személyi jövedelemadóról, a szociális hozzájárulási adóról, a társasági adóról, az általános forgalmi adóról, sőt még a szerencsejáték szervezéséről szóló törvény egyes rendelkezéseit is. Elmondjuk a részleteket.