Reklámadó: határidő jön


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A május 31-ig határidős, 2016-os évre vonatkozó reklámadó bevallásokat minden érintett cégnek el kell készíteni.


Csütörtök este kihirdetésre került a reklámadó törvény módosítása. A hatályba léptető rendelkezés alapján rövidtávon a legfontosabb részlet a reklámközzétevők számára, hogy a május 31-ig határidős, 2016-os évre vonatkozó reklámadó bevallásokat el kell mindenkinek készíteni. Azonban azok a vállalkozások, amelyek az év végi feltöltési kötelezettségüket nem a várható reklámadójuk 100%-ig teljesítették december 20-án, mától már nem kötelesek a különbözet megfizetésére.

 

A törvény szövege pontosan úgy fogalmaz, hogy a 2017. június 30-ig lezárult adóévekre bevallott, de még be nem fizetett adót nem is kell megfizetniük az érintett cégeknek. A korábban a reklámadó számlára megfizetett összegek  túlfizetésnek minősülnek és ezekről az összegekről 2017. július 1-jét követően az adó-visszatérítésre vonatkozó általános szabályok szerint lehet rendelkezni. 

A bejegyzés szerzője dr. Fekete Zoltán Titusz, az RSM Hungary adómenedzsere. Az RSM Blog az Adó Online szakmai partnere. 


Kapcsolódó cikkek

2024. március 18.

Még mindig sokan nem rendelkeznek adójuk 1+1 százalékáról

Március 15. után elérhetőek lesznek az előkészített adóbevallások. Felajánljuk az adónk 1+1%-át, vagy veszni hagyjuk? Az 1+1%-on túl mennyit és hogyan adományozunk évközben? A nők vagy a férfiak adományoznak inkább?

2024. március 18.

NAV-Figyelő, 11. hét: Elérhetők a 2023-as bevallás-tervezetek

A NAV közzétett az előző évekhez hasonlóan egy gyakori kérdések kiadványt az SZJA-bevallásokról, melyekben a magánszemélyek segítséget kaphatnak arról, hogy miként kell kitölteni a bevallást, valamint, hogy egyes jövedelmek miként adóznak.

2024. március 18.

Niveus: Házon belüli flottakezelővel spórolhatnak adót a cégek

A személyautók beszerzéséhez kapcsolódó áfa visszaigénylése az általános szabályok szerint tilos, így sok vállalkozás esetében merül fel az a kérdés, hogy érdemesebb-e inkább operatív lízing vagy tartós bérlet keretében beszerezni a céges autókat. Ezzel megnyílik az áfa legalább részleges levonásának lehetősége, ami azonban értelemszerűen azzal jár, hogy a lízingbe, bérletbe adó vállalkozás működésének, profitjának költségét is ki kell fizetnie a vállalkozásnak. Nehezebb gazdasági helyzetben erre lehet megoldás, ha a cégcsoporton belül alakítanak ki egy erre szakosodott flottakezelő vállalkozást – hívta fel a figyelmet a Niveus Consulting Group.