Varga Mihály nem tudja, lesz-e reklámadó

  • Értesítő a rovat cikkeiről

A szerdai kormányülésen az a döntés született, hogy Lázár János Miniszterelnökséget vezető államtitkár egyeztessen a reklámszövetséggel a reklámadó bevezetéséről - mondta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter szerdán az M1 Az Este című műsorában.

A gazdasági tárca vezetője úgy fogalmazott: "nem tudok válaszolni arra a kérdésre, hogy lesz-e (reklámadó) vagy sem". A bevezetés annak is függvénye, hogy egy ilyen lépés milyen hatással lenne a piacra - tette hozzá.
Egy korábbi, szerdai sajtótájékoztatón Giró-Szász András kormányszóvivő még úgy nyilatkozott, hogy lesz reklámadó, bár akkor jelezte, hogy a kormány még nem tárgyalt e kérdésről.

Varga Mihály szerda este arról is beszélt, hogy nem látja a szektorális különadók kivezetésének lehetőségét, hiszen nincs honnan pótolni az ekkor kieső költségvetési bevételeket.

A nemzetgazdasági miniszter megerősítette, hogy a kormány nem ért egyet az Európai Bizottság szerdán nyilvánosságra hozott, a jövő évre vonatkozó 2,9 százalékos GDP-arányos államháztartásihiány-prognózisával, s továbbra is elkötelezett a 2,7 százalékos hiányszint teljesítése mellett.

A reklámadó piaci és költségvetési hatásairól szóló elemzésünket itt olvashatja.

(Forrás: MTI)

  • Értesítő a rovat cikkeiről

Kapcsolódó cikkek

  • Giró-Szász András

    Bár az EU megszüntette a hazánk ellen folyó túlzottdeficit-eljárást, mégis lesz reklámadó – derült ki a kormányszóvivői tájékoztatón. Lázár János tárgyal majd az ügyíben az érintettekkel.

  • reklámadó

    Ha bevezetik az adónemet, a nagy kereskedelmi tévéknek vélhetően mindenképp le kellene nyelniük a békát, míg a többi médiavállalkozásnak van némi mozgástere, így például a cégük darabolásával csúszhatnak az adósáv alá, de külföldre is költöztethetik a tevékenységüket. Kérdés azonban, hogy a kormánynak megéri-e az adóbevételek egészét tekintve elhanyagolható tétel beszedése – mondták el az Adó Online által megkérdezett adószakértők.

  • Varga Mihály

    Minden bevételnövelő lépés titkos fegyver, melynek célja, hogy az EU engedje ki hazánkat a túlzottdeficit-eljárás alól – nyilatkozta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a Hír TV -nek. A politikus cáfolta, hogy az adóval a kormány piaci adásvételeket akarna befolyásolni.

  • Selmeczi Gabriella

    A reklámadóról még nincs konkrét döntés, "ez egy lehetséges variáció" – mondta Selmeczi Gabriella, a Fidesz szóvivője.

  • reklámadó

    Legfeljebb tízmilliárdnyi bevétel várható a reklámadótól, amelyet a kabinet szerint uniós nyomásra kényszerülnek bevezetni. A nagy kereskedelmi tévék szerint az adó tönkreteszi az iparágat. A baloldali ellenzék a sajtószabadságot félti, a jobboldali szerint puha a szabályozás.

  • reklám

    A kereskedelmi tévéket és a nagy médiacégeket érinti elsősorban a tervezett reklámadó, amelynek munkaanyagát a kormány.hu-n tettek közzé. A reklámadó mértéke akár 20 százalékos is lehet.

Az irányítópulton gyorsan elérhetőek az új funkciók Irányítópult

Az ado.hu új funkciói itt elérhetőek az Ön számára, a megjelenéshez kérjük regisztráljon vagy jelentkezzen be!

Újdonságok

  • cafeteria

    Tiltakozik a cafeteria átalakítása ellen a Liga Szakszervezetek, mivel a tervezet szerintük a csökkenti a jövedelmeket.

  • Fotó: shutterstock

    Mivel a nemzetközi nagyvállalatok egyre inkább a belső összhang és a könnyebb kezelhetőség irányába terelik a belső könyvelési eljárásaikat, az egyes országok, így Magyarország, adóhatóságai számára egyre komolyabb fejtörést okoz a cégek helyi szabályok szerinti adózását meghatározó könyvelési adatok rendelkezésre állása. Ezért valószínűleg a jövőben aktívabban alkalmazhatja a magyar adóhatóság is a már 18 éve hatályos számviteli törvényt, hívta fel a figyelmet a nemzetközi adótanácsadó és könyvvizsgáló Crowe FST.

  • Fotó: shutterstock

    A Nemzeti Adó- és Vámhivatal július 1-je után követi az étel- és italautomaták forgalmát.

  • Európai Unió

    Életbe léptek pénteken az érintett amerikai termékekre kivetett európai védővámok, amelyeket az Egyesült Államok által bevezetett importvámokra válaszul fogadott el az Európai Bizottság.

  • kieges

    Az első félév végéhez közeledve a tapasztalatok szerint főleg a kisebb cégek vannak elmaradva a szabadságok időarányos kiadásával. Mivel jogszabálysértésnek számít, ha a munkáltató nem adja ki az adott évre járó szabadságot, a nyári időszakban nem csupán az elmaradások pótlásáról célszerű intézkedni, hanem lehetőség szerint az éves szabadságkeretek minél nagyobb mértékű további csökkentéséről is – figyelmeztet a Trenkwalder.