A cégek két legnagyobb kihívása idén


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A munkaerőhiány és az online számlázás a két legnagyobb kihívás a cégeknek idén a WTS Klient kutatása szerint.


A munkaerőhiány után az online számlázás a második legnagyobb kihívás a Magyarországon működő nemzetközi cégeknek 2018-ban – derül ki a WTS Klient év elején végzett kutatásából, amelynek során a cég több mint 100 nagyvállalat pénzügyi vezetőjét kérdezte meg arról, hogy mely adózási, jogi és számviteli témák jelentenek nekik 2018-ban leginkább kihívást.

2018 elején a WTS Klient több mint 100, a cégcsoporttal együttműködő, Magyarországon tevékenykedő nemzetközi cég pénzügyi szakemberét kérdezte meg arról, hogy mely adózási, jogi és számviteli témák jelentenek nekik 2018-ban leginkább kihívást. A nemzetközi cégek kihívásai 2018- ban Magyarországon című tanulmányban közzétett eredmények egyértelműen azt mutatják, hogy idén a megfelelő munkaerő hiánya a legnagyobb kihívás a nemzetközi cégeknek, de a vezetők komoly kihívásként tekintenek az online számlázás július 1-jei bevezetésére is.

Fókuszban a bevétel növelése

A gyártó, szolgáltató és kereskedelmi szektort közel azonos arányban képviselő cégek többsége a bevételnövekedést jelölte meg legfontosabb 2018-as üzleti célként. Az összes válasz több mint egyharmada (36%) irányult erre, ugyanakkor szorosan kapcsolódik ehhez a célhoz a második legtöbbet említett létszámnövelés (21%), valamint a negyedikként rangsorolt kapacitásnövelés (13%) is. A célok eléréséhez a kutatásban részt vevő cégek mintegy kétharmada tervez idén változást adózási folyamataiban, számviteli, illetve bérszámfejtési rendszereiben. Ezek közül a változtatások közül kiemelkedik az adóoptimalizálás – például a kutatás-fejlesztési költségek adóalapból történő levonása, – amelyet a változást tervezők több mint egyharmada (35%) jelölt meg, illetve a válaszok egynegyedét (24%) kitevő IFRS átállás. Tervezett változtatásként nevezte meg sok cég a július 1-jétől kötelező online adatszolgáltatást (19%), és szintén jelentős súllyal szerepelt a válaszok között a béroptimalizálás és cafeteria-rendszer megújítása (14%).

[htmlbox Változásfigyeltetés]

 

„Nincs megfelelő mennyiségű szakképzett és nyelvismerettel rendelkező munkaerő” Arra kérdésre, hogy milyen kihívásokkal szembesültek a kitűzött célokkal és a tervezett változtatásokkal kapcsolatban, a válaszadók legnagyobb része a megfelelő munkaerő hiányát jelölte meg. Ebbe a kategóriába sorolható az összes válasz több mint egyharmada (34%), a második helyre az online számlázás került 18%-kal. Kihívásként jelölték meg a válaszadók még a piaci versenyt és a konkurenciát (15%), az árfolyamkockázatot (11%), az IFRS-t (10%), a transzferárazást (8%), illetve az új telephely létesítésének kérdését is (4%). Ezzel összhangban a céljaik elérésének útjában álló akadályok között is sokan említették a munkaerőhiányt (18%) és az IFRS-átállást (12%). A kutatás szerint a legnagyobb akadálynak (34%) azonban mégis az bizonyul, hogy az amúgy is komplex magyar adórendszer folyamatosan változik, ezzel a folyamatos adó- és jogszabályváltozással pedig nagyon nehéz lépést tartani, illetve annak megfelelni. Ettől nem teljesen függetlenül az adózással kapcsolatos adminisztráció terhe is sokaknak (26%) jelent akadályt.

A tanácsadó cégek főleg az online számlázásban segíthetnek

Az, hogy az üzleti célok elérésében az adó- és jogszabályok folyamatos változása és az adminisztráció terhe a két legnagyobb akadály, szorosan összefügg azzal, hogy a WTS Klienttel együttműködő vállalatok szerint egy tanácsadó cég leginkább a naprakész szakmai tájékozottság és tudás révén tud segíteni, vagyis céljaik elérésében közreműködni. Arra a kérdésre, hogy a nemzetközi cégek kihívásai között melyik az, amelynek leküzdésében egy tanácsadó cég leginkább képes segíteni, a legtöbben az online számlázást jelölték meg, a válaszok közel egynegyede erre irányult. Majdnem ugyanennyi válasz érkezett a transzferár aktualizálására (22%), illetve az adóoptimalizálásra (19%). „Ezek a válaszok is megerősítettek minket abban, hogy az adójellegű kérdéseket nem lehet az országhatárokon belül kezelni. Egy átfogó adótervezés vagy egy német tulajdonú cég magyarországi online számlázásának előkészítése nemzetközi tapasztalatokat igényel” – értékelte a kutatást Lambert Zoltán, a WTS Klient ügyvezető partnere. 


Kapcsolódó cikkek

2024. április 23.

Félrevezethette a City Taxi a fogyasztókat

A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a City Taxi Fuvarszervező Szövetkezettel (City Taxi) szemben, a gyanúja szerint a vállalkozás megtéveszti a fogyasztókat kereskedelmi kommunikációjával – közölte a hatóság kedden.

2024. április 23.

A jegybank felméri a magyarországi kriptopiaci szereplőket

A kriptopiaci szereplők, így a kriptoeszköz-szolgáltatók szabályozott keretek között történő engedélyezéséről és felügyeléséről szóló uniós és magyarországi jogszabályok elfogadásával párhuzamosan a jegybank felméri, hogy hány itthoni szereplő kíván elindulni a piacon – közölte a Magyar Nemzeti Bank (MNB).