A húsipar húzta az ipari termelést


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az ipari termelés volumene 6,9 százalékkal meghaladta januárban az egy évvel korábbit, a munkanaphatástól megtisztított adatok alapján a termelés 6,7 százalékkal nőtt – jelentette a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) első becslése alapján szerdán.


A szezonálisan és munkanaptényezővel kiigazított ipari kibocsátás 1,5 százalékkal nőtt januárban az előző hónaphoz képest.

A meghatározó súlyú ágazatok közül jelentősen bővült az élelmiszeripar, főként a húsvétra készülő húsipar húzta – mondta az adatok ismertetésekor Paczári Miklósné, a KSH osztályvezetője. A járműgyártás és az elektronikai ipar átlag körül nőtt januárban.

A közepes súlyú ágazatok közül a fémalapanyag és fémfeldolgozás, az építőanyagipar és a gyógyszergyártás nőtt átlag fölötti mértékben – ismertette.

[htmlbox art_tukor]

 

A kiigazítatlan adatokat vizsgálva legutóbb tavaly októberben volt nagyobb az ipari termelés éves bővülése, mint idén januárban. Összesen négy olyan hónap volt a múlt évben, amikor nagyobb volt az éves növekedés az idén januári 6,9 százaléknál.

A munkanappal kiigazított adatok szerint szintén tavaly októberben volt nagyobb legutóbb az éves bővülés, és öt olyan hónap volt tavaly, amikor az emelkedés meghaladta az idén januári 6,7 százalékot.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. április 19.

Az idén sem fizet osztalékot a Rába

A Rába Járműipari Holding Nyrt. csütörtöki közgyűlése, az igazgatóság javaslatának megfelelően úgy határozott, hogy a járműgyártó vállalat idén sem fizet osztalékot – közölte a győri székhelyű cég a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján csütörtökön.

2024. április 19.

Tudjuk, hogy kritikus a jelszavak cseréje, de mégsem tesszük meg

Egy friss felmérés szerint bár a lakosság háromnegyede gondolja úgy, hogy meg kell változtatni bizonyos időközönként az online felületeken használt jelszavakat, egyharmaduk nem teszi ezt meg. Sőt, az internetes vásárlók ötöde minden felületen ugyanazt a belépési azonosítót használja. A biztonságos internethasználathoz azonban elengedhetetlen, hogy tisztában legyünk az ilyen alapvető adatvédelmi beállításokkal. Éppen ezért az OTP Mobil egy edukatív, online információs kampányt indított, melyben gyakorlati, egyszerűen alkalmazható tanácsokkal, tippekkel látja el az internetezőket.