A munkanapok száma miatt esett az ipari termelés


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Márciusban az ipari termelés volumene 2,4 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbi magas bázistól, amikor azóta is példátlan mértékben 13,9 százalékkal nőtt a kibocsátás. A munkanaphatástól megtisztított adatok szerint a termelés 1,9 százalékkal nőtt, mivel idén márciusban kettővel kevesebb munkanap volt, mint 2017-ben – jelentette az első becslése alapján kedden a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).


Az előző havitól 0,7 százalékkal elmaradt az ipar szezonálisan és munkanaptényezővel kiigazított teljesítménye márciusban. Havi összevetésben az idén márciusban csökkent először  az ipari termelés, tavaly öt ilyen hónap is volt.

A termelés az év első három hónapjában 2,5 százalékkal nagyobb volt, mint az előző év azonos időszakában.

Paczári Miklósné, a KSH osztályvezetője az adatok ismertetésekor elmondta: a főbb ágazatokban a nyers adatok átlagos körüli termeléscsökkenést mutatnak, a gépek és gépi berendezések gyártása terén viszont nagyobb volt a visszaesés. A hideg idő miatt az energiaszektorban nőtt a termelés, illetve néhány kisebb súlyú ágazatban volt nagyobb a kibocsátás márciusban, mint egy évvel korábban.

[htmlbox mt_kommentar]

 

Az elmúlt 12 hónap éves nyers adatait vizsgálva tavaly áprilisban és decemberben csökkent az ipari termelés az előző év azonos időszakához képest, áprilisban 2,7, decemberben pedig 0,5 százalékkal. A másik tíz hónapban nőtt a termelés a nyers adatok szerint.

A munkanappal kiigazított adatokat tekintve ugyanakkor az elmúlt 17 hónap mindegyikében nőtt az ipari termelés volumene.

A márciusi ipari termelés részletes adatait május 14-én közli második becslése alapján a KSH.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. április 23.

Kevesebbet költenek a cégek reklámra

Elértéktelenedett a magyarországi média reklámárazása, kevesebbet költenek a cégek reklámra a Mindshare, Magyarország egyik vezető médiatervező- és vásárló ügynökségének legfrissebb elemzése szerint, amely közel száz, a legnagyobb hirdető reklámköltési- és pénzügyi adatait vizsgálta, kiegészítve  a Kantar Media Adex és a Nielsen közönségméréseinek adataival – közölte az ügynökség,

2024. április 23.

Félrevezethette a City Taxi a fogyasztókat

A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a City Taxi Fuvarszervező Szövetkezettel (City Taxi) szemben, a gyanúja szerint a vállalkozás megtéveszti a fogyasztókat kereskedelmi kommunikációjával – közölte a hatóság kedden.