Az egészségünkért aggódunk – infografika


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Míg az európai átlagpolgár a terrorizmusveszélyt teszi az első helyre a félni valók listáját, addig a magyarok főként a betegségektől tartanak. Az InfoTandem infografikája.


Leginkább az egészségi állapotuk miatt aggódnak a magyarok: egynegyedük főleg ettől, pontosabban ennek esetleges romlásától tart a következő fél évre előre tekintve – derül ki a Nielsen nemzetközi felméréséből. A második helyen nálunk az adósság miatti, a harmadikon pedig a munkahelyi biztonsággal kapcsolatos félelmek végeztek.

 

A tavalyi utolsó negyedévben, 63 ország 30 ezer fogyasztóját szondázó, az internet-használók kora és neme szempontjából reprezentatív mintán végzett online kutatás szerint az európai átlagpolgárt a magyartól részben eltérő félelmek foglalkoztatják. A munkahelyi biztonság ugyan e tágabb körben is bronzérmes (19 százalékkal), de Európában egyfelől a terrorizmustól, másfelől a gazdasági helyzet romlásától tartanak leginkább az emberek: mindkettőt 21 százaléknyian jelölték meg első vagy második számú aggodalmat kiváltó okként. Az egészségi állapotot csak ezeket követően, a negyedik helyen említették, 18 százaléknyian. Nálunk a top 5-be befért a bevándorlás is, holtversenyben az iskolai oktatással.

Az aggodalmakra a Nielsen a fogyasztói bizalom felmérése kapcsán kérdezett rá. Az európai régió vizsgált országainak zömében (34 országból 25-nél) javult a bizalom a tavalyi utolsó negyedévben; a kontinens átlagában is szerény emelkedést, 81 pontos indexet mértek. Magyarország 64 pontos értéke a harmadik negyedévi eredménynek felel meg. Közvetlen térségünkben a javuló Csehország a listavezető 103 ponttal; Lengyelország enyhe csökkenéssel 88 pontig csúszott vissza, Szlovákia pedig minimális javulással 82 ponton állt.

A bizalmi index három kérdése közül a magyarok legoptimistábban személyes pénzügyi kilátásaikról vélekednek: egynegyedük gondolja ezt kitűnőnek vagy legalább jónak. A következő egy év munkahelyi perspektíváit 18 százalék látja pozitívan. Ami a vásárlási kedvet illeti, a magyar válaszadók 19 százaléka szerint a következő 12 hónap jónak vagy kiválónak ígérkezik a szükséges dolgok beszerzésére. A kedv lanyhulására utal, hogy ez 4 százalékkal gyengébb eredmény a harmadik negyedévinél.

Globálisan a fogyasztói bizalom 101 ponton állt az utolsó negyedévben, három ponttal magasabban, mint 2016. első három hónapjában.


Kapcsolódó cikkek

2024. április 23.

Kevesebbet költenek a cégek reklámra

Elértéktelenedett a magyarországi média reklámárazása, kevesebbet költenek a cégek reklámra a Mindshare, Magyarország egyik vezető médiatervező- és vásárló ügynökségének legfrissebb elemzése szerint, amely közel száz, a legnagyobb hirdető reklámköltési- és pénzügyi adatait vizsgálta, kiegészítve  a Kantar Media Adex és a Nielsen közönségméréseinek adataival – közölte az ügynökség,