Harmincezer órányi tévéreklám - infografika

  • Értesítő a rovat cikkeiről

Televíziós reklámból tavaly 4,46 millió került adásba, ami 7 százalékos növekedésnek felel meg. A hirdetések, amelyek között a gyógytermékek vitték a prímet, a napi csaknem 5 órányi tévénézési időből 23 percre kötötték le a figyelmet. Az InfoTandem heti infografikája.

A magyarok mindennapjaiban az egyik stabil pont a tévénézés. Olyannyira, hogy az átlagpolgár 2013-ban hajszálpontosan ugyanannyit ült a képernyő előtt, mint egy esztendővel korábban: napi 286 percet. Ez annyit tesz, hogy ha valaki a nap 24 óráját távkapcsolóval a kézben töltötte, akkor ez tavaly 72 teljes napot vitt el az életéből… A Nielsen Közönségmérés Kft. friss összesítései szerint a legfiatalabb, 4–17 éves lakosságnál valamelyest még nőtt is az átlagidő, 202 percre, míg az 50 fölöttieknél 5 perccel, 370 percre rövidült; a 18–49 évesek naponta 241 percet ültek abban a bizonyos fotelben.

reklám

Gazdasági szempontból mindez azért lényeges, mert aki tévét néz, az reklámot is néz. Egészen pontosan, a naponta tévéző 7,1 millió magyarból 6,7 millióan hirdetéseket is láttak, méghozzá átlagosan 78-at. Itt érdemes megjegyezni, hogy a műszeres közönségmérést folytató Nielsen tavaly reklámszempontból 47 csatorna adását követte, s minden olyan műsorelemet figyelembe vett, amely a „reklám” nyitó- és zárószignál között jelent meg. Ide sorolta továbbá azokat a hirdetéseket, amelyek például a képernyő sarkában látható óra alatt bukkantak fel, továbbá a műsorok közben megjelenő virtuális reklámokat is (de például a műsorszponzorációt már nem).

A fentieknek megfelelően definiált reklámokból tavaly összesen 4,46 millió (napi átlagban 12,2 ezer) került adásba, 7 százalékkal több, mint egy évvel korábban; a trend évek óta emelkedik. Az összesített éves reklámidőre hatalmas szám, 30,5 ezer óra adódik. Amúgy a reklámok a teljes tévénézési idő 8 százalékát töltötték ki, vagyis a 286 perces napi átlagból 23 percre kötötték le a figyelmet.

Érdekességként érdemes megemlíteni, hogy 2013-ban mintegy félezer aktív hirdetőt regisztráltak a mérések, amelyek több mint ezer aktív márkát népszerűsítettek. Ennek során 6,9 ezer féle hirdetés ment le, s ebből 5,5 ezer volt új. Egy-egy reklámfilm átlagosan 649 alkalommal volt látható.

Ami a hirdetések tartalmát illeti, egyértelműen a gyógytermékek vitték a prímet, megjelenésszámuk az egymillióhoz közelített. A bő félmilliós sávban az élelmiszerek, a szépségápolás, illetve a kereskedelem jelent meg a reklámokban. A pénzintézetek „csupán” 212 ezer megjelenést produkáltak, a telekommunikációs cégek pedig 258 ezret.

Termékosztályokra lebontva a megfázás elleni készítmények vezették a mezőnyt, de dobogós helyen végeztek a fájdalomcsillapítók és nyugtatók is. E két csoport közé, a második helyre, az élelmiszerkereskedelem futott be. Joghurtokkal és kefirekkel 129 ezer alkalommal találkozhattunk a képernyőn, 115 ezer megjelenés pedig az emésztésünket volt hivatott javítani…

  • Értesítő a rovat cikkeiről

Kapcsolódó cikkek

Az irányítópulton gyorsan elérhetőek az új funkciók Irányítópult

Az ado.hu új funkciói itt elérhetőek az Ön számára, a megjelenéshez kérjük regisztráljon vagy jelentkezzen be!

Újdonságok

  • álláshirdetés

    A nyilvántartott álláskeresők száma 6,9 százalékkal csökkent Magyarországon egy év alatt, a Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat (NFSZ) nyilvántartásában a 2017. decemberi zárónapon 254 800 álláskereső szerepelt, több mint 18 ezerrel kevesebb az egy évvel korábbinál.

  • online vásárlás

    Már csak kevesebb, mint fél év felkészülési idő maradt az online számla-adatszolgáltatás bevezetésére. „A felkészülés pedig nemcsak a számlázó szoftverfejlesztő cégeket érinti” – figyelmeztet Jancsa-Pék Judit, a LeitnerLeitner vezető adótanácsadója – „hanem minden vállalkozást. Legsúlyosabban talán azokat, melyek saját számlázási, ügyviteli rendszert használnak. Ők jellemzően nagyobb, sokszor nemzetközi hátterű vállalatcsoportok.” Ha valaki csúszik a rendszer elindításával, vagy nem megfelelően küldi át az adatokat, akár 1 millió Ft-os bírságot kockáztat, a számla befogadója pedig elvesztheti áfa-levonási jogát. A hatóság minden hibáért a kibocsátó adózót fogja felelőssé tenni, még ha a szoftverfejlesztő vagy a számlázással megbízott alvállalkozó okozta is a mulasztást.

  • pénz

    Idén hat százalék felett alakulhat a reálkeresetek emelkedése a tárca számításai szerint - mondta Cseresnyés Péter, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) munkaerőpiacért és képzésért felelős államtitkára az M1 aktuális csatornán hétfőn.

  • panellakás

    A vállalkozások 5 millió forintig adómentesen támogathatják dolgozóik lakáshitel törlesztését, lakás vásárlását, építését, bővítését, korszerűsítését vagy akadálymentesítését. Az akár havi 83 ezer forintos juttatás cafeteria elemként is választható - tájékoztatta Tállai András, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) parlamenti és adóügyekért felelős államtitkára az MTI-t. 

  • nav_logo

    Ismét számos fontos dologról tájékoztatott a NAV: feltárultak az áfacsökkentés részletei, frissült számos információs füzet, és bemutatták az ellenőrzési eljárás digitalizációjához szükséges ELLUGY nyomtatványt.