Jön az alap-, később az ingyenes bankszámla


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az alapszámla díjának maximális mértékét a minimálbér százalékában határozták meg.


 A pénzügyi tudatosság fejlesztését szolgálja az alapszámla bevezetése, amely a bankváltás egyszerűsítésével és a számladíjak összehasonlíthatóbbá tételével együtt a   Magyarországon is érvényesülő uniós fizetésiszámla-irányelv része – mondta Hornung Ágnes, a nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) pénzügyekért felelős államtitkára hétfőn az M1 aktuális csatornán.

Az államtitkár az októberben hatályossá váló, többek között az alapvető hitelintézeti szolgáltatások díjainak maximálását tartalmazó, az alapszámláról is rendelkező kormányrendeletről elmondta: az biztosítja, hogy az alapszámlához mindenki hozzá juthasson. 

A bankok csak kivételes esetben – a pénzmosásra utaló jelek esetén –  tagadhatják meg az alapvető számlaműveletek elvégzésére alkalmas számla megnyitását – mondta Hornung Ágnes. 

Az alapszámla díjának maximális mértékét a minimálbér százalékában határozták meg, és tartalmazza az alapvető műveleteken túl a bankkártya költségét is – tette hozzá.

Az irányelv és így a magyar rendelet is lehetőséget tartalmaz arra, hogy ingyenes számlát alakítsanak ki, ennek koncepcióján még dolgoznak az illetékes tárcák, és majd egy második lépcsőben vezetik be – mondta az államtitkár.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. április 24.

A hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárások versenyre gyakorolt káros hatásai és kivételes körülmények közötti alkalmazhatósága

A Közbeszerzési Hatóság Elnöke a hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás kapcsán hangsúlyozza, hogy az ajánlatkérőknek a közbeszerzési eljárás előkészítése során, az eljárásfajta kiválasztásakor törekedniük kell a gazdasági versenyt támogató beszerzési megoldások és eljárásfajták alkalmazására. Az ajánlatkérők formális indokok alapján nem alkalmazhatnak hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárást.

2024. április 23.

Kevesebbet költenek a cégek reklámra

Elértéktelenedett a magyarországi média reklámárazása, kevesebbet költenek a cégek reklámra a Mindshare, Magyarország egyik vezető médiatervező- és vásárló ügynökségének legfrissebb elemzése szerint, amely közel száz, a legnagyobb hirdető reklámköltési- és pénzügyi adatait vizsgálta, kiegészítve  a Kantar Media Adex és a Nielsen közönségméréseinek adataival – közölte az ügynökség,