Kevesebb a fúzió és a cégfelvásárlás a régióban


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Független Államok Közösségével (FÁK) kibővített közép-kelet-európai régióban a fúziós és cégfelvásárlási (M&A) piacon 2016 harmadik negyedévében mindössze 45 közepes méretű, 500 millió dollár alatti üzletet kötöttek, összesen 2,3 milliárd dollár értékben a BDO nemzetközi tanácsadó cég összesítése szerint. Ez a darabszámot tekintve 43 százalékos visszaesés az előző év azonos időszakához képest, ami az elmúlt 8 év legalacsonyabb teljesítménye.


A tanácsadó cég közleménye szerint továbbra is kivárás jellemzi a fúziós és cégfelvásárlási piacot a közép-kelet-európai régióban, a magyarországi piacon a tranzakciók többsége 50 millió dollár alatti, ami a térségen belül kicsinek mondható.

A magyar piacon elsősorban a TMT (technológia, média, telekom), az ipari – elsősorban autóipari -, valamint az ingatlanszektorban észlelhető erős aktivitás, és ez várhatóan az év hátralévő részére is jellemző lesz.

A BDO közölte: középtávon a magyar tranzakciós aktivitás egyik fő motorja az lehet, hogy miután a magyar középvállalatok egy részénél generációváltás vált időszerűvé, de az idősödő tulajdonosi kör sokszor nem tudja kinek továbbadni a vállalat vezetését, így a cégeladás mellett döntenek.  

 

A harmadik negyedévben a térségben az ipar és a vegyipar adta a felvásárlási ügyletek ötödét, ezt követi a kiskereskedelem, az üzleti szolgáltatások és a TMT. 

A régióban a legalacsonyabb üzletkötési szám ezúttal a pénzügyi szektorban volt, a 3 üzlet a piac 6,7 százalékát jelentette, a megkötött 3 üzletből 2 – a grúziai és lengyel pénzintézet – a régió legnagyobb üzlete közé tartozik.

Az BDO közölte, az elemzők az idei utolsó negyedévben növekedésre számítanak, a stratégiai vásárlók fogják dominálni a piacot, mert az organikus növekedés kilátásai korlátozottak.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. április 23.

Kevesebbet költenek a cégek reklámra

Elértéktelenedett a magyarországi média reklámárazása, kevesebbet költenek a cégek reklámra a Mindshare, Magyarország egyik vezető médiatervező- és vásárló ügynökségének legfrissebb elemzése szerint, amely közel száz, a legnagyobb hirdető reklámköltési- és pénzügyi adatait vizsgálta, kiegészítve  a Kantar Media Adex és a Nielsen közönségméréseinek adataival – közölte az ügynökség,

2024. április 23.

Félrevezethette a City Taxi a fogyasztókat

A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a City Taxi Fuvarszervező Szövetkezettel (City Taxi) szemben, a gyanúja szerint a vállalkozás megtéveszti a fogyasztókat kereskedelmi kommunikációjával – közölte a hatóság kedden.