Lassabb növekedést várnak az autókereskedők

  • Értesítő a rovat cikkeiről

A csupán 5-10 százalékos bővülés a munkaerőhiánynak, illetve a bérek és járulékok emelkedésének köszönhető.

A magyarországi gépjármű márkakereskedések többsége az idén a tavalyinál lassabb, 5-10 százalékos növekedést vár, a munkaerőhiány, illetve a bérek és járulékok jelentős emelkedése azonban problémát okoz a szereplőknek - derül ki a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (GÉMOSZ) felméréséből.

Az újautó eladások növelése érdekében a szövetség a környezetre kiemelten káros, illetve a hamis dokumentumokkal, a vásárlók megtévesztésével értékesített import használtautók visszaszorítását szorgalmazza.

A GÉMOSZ szerdai, MTI-nek küldött közleménye ismerteti: a magyarországi márkakereskedések 63 százaléka elégedett a tavalyi eredményével, és további, bár lassabb növekedést vár a piacon, a munkaerőhiányt azonban 63 százalék, a bérek és járulékok drasztikus emelkedését pedig 59 százalék nevezte a legnagyobb gondnak.  A válaszadók által forgalmazott márkák kínálatában 78 százalékban szerepel elektromos vagy hibrid modell, a vásárlók többsége mindkét technológia iránt érdeklődik.

 

A jelentés szerint a teljes új autó kereskedelem 688 szalonban, 399 telephelyen bonyolódik, ez csaknem megegyezik a 2015-ös adatokkal. A budapesti és pest megyei kereskedések aránya továbbra is kiemelkedően magas. A márkakereskedések száma az évek óta növekedő piac ellenére sem nőtt, a piacon működő tulajdonosok újabb márkákat vállalva és a meglévő telephelyeiket kihasználva fejlődtek. Adataik szerint 2015-2017 között közel 38 százalékkal nőttek az új autó eladások, míg a szalonok száma csupán 2,5 százalékkal emelkedett.

A GÉMOSZ felmérése szerint a márkakereskedői kör stabil, jól működő, képesek megfelelően kezelni a növekedő mennyiségi és minőségi elvárásokkal jelentkező keresletet. 

A közleményben kitértek arra is, hogy május végén elindult a JóAutók.hu ellenőrzött használtautó piactér Magyarországon. A GÉMOSZ és a JóAutók.hu együttműködik a magyar használt autó kereskedelem átláthatóságának javításában, hogy a biztonságorientált autóvásárlókat és a tisztességes eladókat hatékonyan összekapcsolja - írták.

A GÉMOSZ 2002-ben alakult magyar márkakereskedői és márkaszerviz érdekvédelmi szervezet, jelenleg 144 taggal.

(MTI)

  • Értesítő a rovat cikkeiről
Az irányítópulton gyorsan elérhetőek az új funkciók Irányítópult

Az ado.hu új funkciói itt elérhetőek az Ön számára, a megjelenéshez kérjük regisztráljon vagy jelentkezzen be!

Újdonságok

  • GDPR, EU

    A kormány tervei szerint csak figyelmeztethetné a hatóság a kis- és közepes vállalkozásokat, ha megsértik az Európai Unió most hatályba lépő általános adatvédelmi rendeletét (GDPR) - közölte a Miniszterelnökséget vezető miniszter csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón.

  • SZÉP kártya

    Pünkösdöt követően nagyjából még 3,1 milliárd forint május végig elköltendő összeg maradt a SZÉP-kártyákon - tájékoztatták az MTI-t a kártyakibocsátó pénzintézetek.

  • 50 rubeles orosz aranyérme

    Oroszország nem változtat az adórendszerén az elkövetkező hat évben - jelentette ki Anton Sziluanov, Oroszország első miniszterelnök-helyettese, pénzügyminiszter kedden, a Szentpétervári Nemzetközi Gazdasági Fórumon.

  • robot

    A mesterséges intelligencia (MI) elterjedése hozzájárul a munkahelyterméshez, az új állások betöltéséhez azonban egyelőre hiányzik a megfelelő szakembergárda – mutat rá az MIT és az EY felmérése.

  • Fotó: shutterstock

    Azoknál a családi vállalatoknál, ahol az öröklés sorrendje egyértelmű és megegyezik a törvényes renddel, feleslegesnek tűnhet végrendelkezni, azonban a gyakorlat nem ezt mutatja. Ha az örökösök nem értenek egyet, hosszú évekig húzódó pereskedés kezdődhet, ami a kapcsolatok mellett a cég teljesítményére is kihat. A cégvagyon megóvása és a vállalat jövője az érintetteken is túlmutat, hiszen Magyarországon a GDP több mint felét családi cégek állítják elő, jelentős részükben pedig aktuális probléma a generációváltás.