Online kereskedelem: lassuló növekedés

  • Értesítő a rovat cikkeiről

Lassul a növekedés a magyar internetes kiskereskedelemben, ugyanakkor a belföldi online piac bevétele csaknem 18 százalékkal emelkedett 2017-ben az előző évhez képest, így háromszor akkora bővülést ért el, mint a kiskereskedelem - mondta Madar Norbert, a GKI Digital üzletágvezetője.

 A GKI Digital és az Árukereső.hu közös kutatása alapján 2014 óta közlik negyedéves rendszerességgel a magyar online kiskereskedelmi szektor legfrissebb adatait.

Közölték, tavaly az online piac forgalma megközelítette a 365 milliárd forintot, a lassuló növekedés ellenére a magyar piacon működő webáruházak 83 százaléka eredményesebb évet zárt 2017-ben, mint egy évvel korábban.

A teljes magyar kiskereskedelmi forgalom 4,3 százaléka származik internetes értékesítésből.

A várakozások szerint ebben az évben a tavalyihoz hasonló lehet a növekedés üteme, a kereslet stabil, a 15-18 százalékos bővülés hosszabb távon is fenntartható - jelezte Madar Norbert.

Fogyasztói adásvétel, kellék- és termékszavatosság

Fuglinszky Ádám legújabb könyve a fogyasztói adásvétel, a kellékszavatosság és a termékszavatosság kérdéskörével foglalkozik, különös tekintettel azokra a problémás pontokra, amelyek az új Ptk. és az uniós jog találkozásával függenek össze.

Megnézem >>

 

A GKI Digital üzletágvezetője ismertette: az internetes értékesítésben a negyedik negyedév a legerősebb, de a forgalom nem folyamatosan nő. Októberben, illetve november elején kivárnak a vásárlók, a black friday akciók hatására a dömping egyre inkább az év végi ünnepek előtti 4-5 hetes időszakra koncentrálódik.

Az adatok szerint jól jelzi a black friday piacalakító hatását, hogy a teljes negyedik negyedéves online költés több mint ötöde, csaknem nettó 27 milliárd forint egy napon realizálódott. Az egész éves, összesített online kiskereskedelmi forgalom 35 százalékát adta az utolsó negyedév.

Tavaly minden korábbinál több cég, a webáruházak 62 százaléka vett részt az akcióban. Az online kiskereskedelmet jellemző koncentráltság miatt ezen a napon is leginkább a legnagyobb webáruházak tudtak érvényesülni. A kisebb kereskedők már inkább kényszerként tekintenek a fekete péntekre, főként a piacvesztés csökkentése miatt kapcsolódnak be - mondta.

Magyarországon körülbelül 3 millió online vásárló van, számuk 5-6 százalékkal nő évről évre. Tavaly az online kiskereskedelmi bővülést már nagyobb mértékben magyarázta a vásárlási gyakoriság növekedése. Várhatóan idén is ez jellemzi majd a piacot, a fejlődést a vásárlási intenzitás fogja igazán meghatározni, nem a vásárlók számának növekedése - fejtette ki Madar Norbert.

Hozzátette, az erős árverseny továbbra is az online szektor jellemzője marad, az e-kereskedők a szolgáltatások minőségével nyerhetik meg a fogyasztókat. Az új belépők és a kisebb kereskedők esetében lehetőséget jelenthet a szakosodás, a specializálódás.

A szakember szerint 2018-ban a növekedés egyik kulcsa a vidékért folytatott verseny sikeressége lesz.

A magyar piacon erős a személyes átvételi lehetőség iránti igény, a teljes online kiskereskedelmi forgalom csaknem 80 százaléka ilyen kereskedésekben realizálódik - mondta.

A fejlesztések ellenére az online kiskereskedelemben továbbra is a készpénzes fizetés a meghatározó, a vásárlások 58 százalékát így fizetik ki.

Madar Norbert elmondta, a világon 10 százalék körüli az online piac aránya a kiskereskedelem egészén belül, az Európai Unióban 5-6 százalékos. A 4,3 százalékos magyar adat nem jelent nagy lemaradást, a GKI Digital üzletágvezetője példaként hozta fel, hogy az arányt javíthatja egyebek mellett az internetes vásárlások arányának növekedése az élelmiszer-kiskereskedelemben.

(MTI)

  • Értesítő a rovat cikkeiről

Kapcsolódó cikkek

  • bevásárlókosár

    A decemberi 4,7 százalékos növekedéssel együtt a kiskereskedelmi forgalom a tavalyi egész évben is 4,7 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A naptárhatástól megtisztított adatok szerint 2017 decemberében 5,9, az elmúlt év egészében 4,8 százalékos volt a kiskereskedelmi forgalom növekedése, ami megegyezik az előző év növekedési ütemével - jelentette első becslése alapján hétfőn a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

  • i

    Elérte az éves egymilliárd eurós értékhatárt az összesített hazai online kiskereskedelmi forgalom.

     

Az irányítópulton gyorsan elérhetőek az új funkciók Irányítópult

Az ado.hu új funkciói itt elérhetőek az Ön számára, a megjelenéshez kérjük regisztráljon vagy jelentkezzen be!

Újdonságok

  • GDPR, EU

    A kormány tervei szerint csak figyelmeztethetné a hatóság a kis- és közepes vállalkozásokat, ha megsértik az Európai Unió most hatályba lépő általános adatvédelmi rendeletét (GDPR) - közölte a Miniszterelnökséget vezető miniszter csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón.

  • SZÉP kártya

    Pünkösdöt követően nagyjából még 3,1 milliárd forint május végig elköltendő összeg maradt a SZÉP-kártyákon - tájékoztatták az MTI-t a kártyakibocsátó pénzintézetek.

  • 50 rubeles orosz aranyérme

    Oroszország nem változtat az adórendszerén az elkövetkező hat évben - jelentette ki Anton Sziluanov, Oroszország első miniszterelnök-helyettese, pénzügyminiszter kedden, a Szentpétervári Nemzetközi Gazdasági Fórumon.

  • robot

    A mesterséges intelligencia (MI) elterjedése hozzájárul a munkahelyterméshez, az új állások betöltéséhez azonban egyelőre hiányzik a megfelelő szakembergárda – mutat rá az MIT és az EY felmérése.

  • Fotó: shutterstock

    Azoknál a családi vállalatoknál, ahol az öröklés sorrendje egyértelmű és megegyezik a törvényes renddel, feleslegesnek tűnhet végrendelkezni, azonban a gyakorlat nem ezt mutatja. Ha az örökösök nem értenek egyet, hosszú évekig húzódó pereskedés kezdődhet, ami a kapcsolatok mellett a cég teljesítményére is kihat. A cégvagyon megóvása és a vállalat jövője az érintetteken is túlmutat, hiszen Magyarországon a GDP több mint felét családi cégek állítják elő, jelentős részükben pedig aktuális probléma a generációváltás.