Terjed az internetes bankolás


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Egyre népszerűbb az internetes bankolás a kelet-közép-európai országokban: Magyarországon a 2010-es 12 százalékról 27 százalékra nőtt az online banki megoldásokat használó ügyfelek aránya; a banki ügyfelek azonban továbbra is számítanak a fiókokra – derül ki az Erste Group legfrissebb régiós felméréséből.


A Horvátországban, Ausztriában, Romániában, Szerbiában, Szlovákiában, Csehországban és Magyarországon a 15-65 év közötti, bankkapcsolattal rendelkező lakosok körében készített kutatás azt vizsgálta, hogy mely csatornákat használják az emberek a leginkább.

A felmérés adatai szerint a netes bankolás mértéke az összes országban nőtt: Magyarországon 2010-ben a banki ügyfelek 12 százaléka, míg 2013-ban már 27 százaléka használta az internetet pénzügyei intézésére. Csehországban volt a legnagyobb az interneten keresztül bankolók aránya: a 2013-ban mért 62 százalékos arány közel kétszerese a 2010-es értéknek.

Az elektronikus bankolás lehetőségét jelentősen növeli a mobileszközök folyamatos terjedése, mely a régió valamennyi országában rendkívül dinamikus. A felmérésből kiderül az is, hogy az okostelefonnal vagy táblagéppel való ügyintézés iránt inkább a fiatalabbak nyitottak. Az interneten bankoló magyarok többsége azonban asztali számítógép vagy laptop segítségével intézi bankügyeit: 15 százalékuk havonta egyszer, 8 százalékuk pedig havonta többször is felkeresi pénzintézete netbankját.

Céginfo.hu – az üzleti információ

Ha szeretne részletesebb információhoz jutni meglévő vagy leendő üzleti partnereiről, üzleti érdekeltségeikről, pénzügyi helyzetükről, akkor látogasson el a ceginfo.hu oldalra!

A saját igényei alapján kiválasztott előfizetési modulokat itt rendelheti meg

Bár az elektronikus bankolás népszerűsége töretlenül nő, az ügyfelek továbbra is számítanak a fiókokra. Az ügyeiket kizárólag bankfiókokban intézők aránya Romániában a legmagasabb (73 százalék), a magyarok 61 százalékos aránnyal a középmezőnybe tartoznak.

A kizárólag elektronikus csatornákat használók aránya Csehország és Szlovákia kivételével elenyésző, míg az elektronikus csatornákat és a bankfiókokat egyaránt használó ügyfelek aránya Ausztriában 45, Szlovákiában 44, Csehországban 43 százalékos. Magyarországon ez az arány 33 százalék, a legalacsonyabb eredmény pedig Romániában született, ott 17 százalék használja vegyesen a fiókokat és az elektronikus megoldásokat.

A hitelfelvétellel, vagyontervezéssel vagy megtakarításokkal kapcsolatos tanácsadásért a legtöbb kelet-közép-európai ügyfél még ma is a bankfiókot választja. Az elektronikus csatornák leginkább akkor jutnak szerephez, amikor gyors és egyszerű szolgáltatásra van szükség, például a számlaegyenleg ellenőrzésére vagy átutalásra – olvasható a közleményben.

(Forrás: MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. április 15.

Továbbra sincs jó hangulat a kkv-szektorban  

A K&H kkv bizalmi index tavaly év végén látott reményteli javulása az idei első negyedévben ismét megtorpant: 4 pontos csökkenéssel -10 ponton áll a mutató, ami így már közel két éve a negatív tartományban van. A visszaesés fő oka a munkaerőhelyzet és a gazdasági kilátások negatív megítélése.