Veszteségessé válhat sok médiavállalkozás


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Rossz idők jönnek jönnek jövőre a versenypiaci feltételek között működő médiavállalkozásokra.


Egy gyors számítással minden vállalkozás, amelyet érint a reklámadótörvény mostani módosítása realizálhatja, hogy a 2017-re vonatkozó kötelezettség éves szinten nem nagyon fog változni – mondta az az RSM adószakértője, Fekete Zoltán Titusz az Inforádiónak.

Felidézte: eddig azok a reklámadó-köteles vállalkozások, amelyeknek a reklámközzétételből származó bevételük a 100 millió forintot meghaladta, 5,3 százalékot voltak kötelesek fizetni a reklám-árbevételük után.

ADÓ-kódex 2017 csomagok

ADÓ-TB-SZÁMVITEL 2017 csomag >>
ADÓ-TB-SZÁMVITEL 2017 + ÁHT >>
Adótörvények 2017 csomag >>
Adótörvények 2017 + ÁHT >>

Ez úgy változik, hogy idén május 31-ig az összes árbevételük után nulla százalékos adófizetési kötelezettség keletkezik, ezután pedig 9 százalék- közölte Fekete Zoltán Titusz.Az adószakértő szerint ha ezeknek a vállalkozásoknak egyenletesen oszlik meg az árbevételük, akkor éves szinten gyakorlatilag 5,24 százalékos lesz az adóterhük.

2018. január elsejétől viszont a mostani 5,3 százalék 9 százalékra fog változni, amely 1,7-szeres adónövekedést fog jelenteni- folytatta a szakértő.Ekkor minden érintett vállalkozásnak újra meg kell majd néznie, hogy az árbevételre vetített 9 százalékos adóterhelés hogyan befolyásolja a nyereségüket – javasolta.

Az RSM adószakértője úgy látja, hogy azokban az iparágakban, ahol eddig 3-5-6 százalékos nyereség volt, ott gyakorlatilag a 9 százalékos adó elviheti az eddigi nyereséget veszteségessé téve a vállalkozást.


Kapcsolódó cikkek

2024. április 25.

MNB: erősödhet a kereskedelmi ingatlanpiac aktivitása

Miután 2023-ban az irodapiaci és ipari-logisztikai kihasználatlansági ráták visszafogott kereslet és érdemi új átadások mellett tovább emelkedtek, 2024-ben a gazdasági növekedésen keresztül erősödhet a kereskedelmi ingatlanpiac aktivitása – állapította meg a jegybank szakértője a Magyar Nemzeti Bank (MNB) csütörtöki online sajtótájékoztatóján.