Vasutasok: a béremelés önmagában kevés

  • Értesítő a rovat cikkeiről

Kizárólag a béremelés hatására még nem szűnik meg a kritikus létszámhiány, legfeljebb stabilizálódik a jelenlegi állapot a MÁV-nál – közölte a Vasutasok Szakszervezete a hírre reagálva: jóváhagyta a kormány a 3 évre szóló, összesen 30 százalékos béremelési követelésüket. A szakszervezet az ágazat megmentésére további intézkedéseket sürget. A megvalósításról hamarosan a foglalkoztatást elősegítő együttműködési megállapodás születhet a munkáltatóval.

Nagyrészt teljesült a Vasutasok Szakszervezetének a bérkövetelése, ám ez nem jelenti azt, hogy ezzel minden probléma megoldódott a vasútnál – közölte Meleg János. A VSZ elnöke elismeri, a 3 évre szóló, összesen 30 százalékos béremelés – amelyet tegnap Lázár János, a miniszterelnökséget vezető miniszter bejelentett – fontos, de csak az első intézkedés azok közül, amelyek biztonságot és jobb megbecsülést garantálhatnak az ágazatban dolgozóknak, s kiszámítható jövőt nyújthatnak az új belépőknek.

 

A VSZ több vasutas szakszervezettel összefogva már tavaly novemberben bejelentette a 30 százalékos béremelési igényét – idén átlagosan 13, jövőre 12 és 2019-re átlagosan 5 százalék –, ezért egyértelműen saját sikerüknek tekintik a kormány jóváhagyó döntését, amellyel – az elnök szerint – a  a vasutasok bérpiaci helyzete is javul, erősödik az ágazat munkaerő-megtartó képessége. Meleg szerint ugyanis egyelőre arról még álmodni sem lehet, hogy ez a 3 éves távlatra tervezett béremelési mérték egy csapásra megoldja a súlyos létszámhiányt, legfeljebb lassítja, jó esetben megállítja az elmúlt években kritikus méreteket öltött elvándorlást. Ahhoz, hogy a szakma visszanyerje a régi fényét, vagyis megfelelő számú szakemberrel minőségi szolgáltatást nyújtson, a most bejelentett béremelésnél lényegesen több intézkedés kell.

A Vasutasok Szakszervezete továbbra is sürgeti a kiszámíthatóságot garantáló életpályamodell kidolgozását – amelyre részletes javaslatot tett a cégvezetésnek -, a munkakörülmények javítását, az ésszerűtlenül szigorú vizsgáztatási rendszer „lazítását”, valamint a vasutasok megbecsülésének többféle megnyilvánulását – szögezte le az elnök.  Meleg János bejelentette: az ágazatot sújtó problémák megoldására együttműködési megállapodást készített elő a szakszervezet és a munkáltató, amelyről a terveik szerint a bérmegállapodás aláírása után születhet meg az egyezség.

  • Értesítő a rovat cikkeiről
Az irányítópulton gyorsan elérhetőek az új funkciók Irányítópult

Az ado.hu új funkciói itt elérhetőek az Ön számára, a megjelenéshez kérjük regisztráljon vagy jelentkezzen be!

Újdonságok

  • ház

    Előző cikkemben már érintőlegesen írtam néhány (pl. új ingatlannak minősülő családi ház mikor adózik kedvezményes 5%-os, és normál 27%-os adókulccsal) ingatlantípus áfa vonatkozásairól, de mivel a témakör annyira gazdag, ezért érdemes további ingatlantípusok áfa vonatkozásaival is foglalkozni.

  • leitnerleitner

    2018 áprilisától Fotiadi Ágnes az újonnan létrehozott transzferár üzletág vezetőjeként csatlakozott a LeitnerLeitnerhez. 

  • Európai Unió

    Több tízmilliárd euró fejlesztési forrást csoportosítana át az Európai Unió a közép- és kelet-európai tagországoktól a pénzügyi válság által súlyosan meggyötört déli tagállamokba, köztük Spanyolországba és Görögországba a következő költségvetési időszakban - írta a hétfői Financial Times. A brit üzleti napilap vélekedése szerint a folyósítási program átalakítása különösen Varsóban és Budapesten kelt majd aggodalmakat.

  • grafikon

    Áprilisban a februári történelmi csúcsnál kissé alacsonyabb szinten maradt a GKI konjunktúraindexe, az üzleti várakozások hibahatáron belül romlottak, a fogyasztóiak viszont tovább javultak - közölte a GKI Gazdaságkutató Zrt.

  • alma

    Nem stimmeltek a papírok, a sofőr be sem volt jelentve, legalább a Körös-Maros Nemzeti Park állatai jól jártak.