Hogyan segítik a digitális megoldások a cégek pénzügyeit?

  • Értesítő a rovat cikkeiről

A modern vállalkozási környezetben a számvitelnek is haladnia kell az információtechnológiai igényekkel, lehetőségekkel. Manapság már kis- és középvállalati szinten is előtérbe került az egyszerű könyvviteli rendszer helyett a digitális megoldásokat is alkalmazó, vagy erre épülő hatékonyabb könyvelés.

A jövő pedig, minden kétséget kizáróan, a felhő alapú technológiákra épülő hálózatoké. 

A számvitel és könyvvitel területén is egyre növekszik az igény arra, hogy a felhasználó a világ bármely pontjáról elérhesse pénzügyi adatait, információit, így a digitális megoldások hangsúlya is egyre növekszik. Ha pedig ezeket a szolgáltatásokat a vállalat külső szolgáltatótól veszi igénybe, a gyors, megbízható és felhasználóbarát felhő alapú dokumentumkezelő rendszer nélkülözhetetlenné válik.

Milyen online megoldások használhatóak a számvitel területén? 

Az eddigi gyakorlat azt mutatja, hogy online számviteli megoldások köre már most is elég sokrétű lehet. Digitális megoldásokkal segíthetőek az ügyféloldali technológiai fejlesztések, megoldható a backoffice-feladatok kezelése vagy a pénzügyi riportok lekérése.

 

A hatékony és biztonságos könyvelési szolgáltatás támogatására alakítottuk ki dokumentum management rendszerünket (DMM), amelyen keresztül a vállalkozások könyvelési anyaga, a kapcsolódó szerződések és az egyéb dokumentumok elektronikusan elérhetőek. A távoli hozzáférés lehetősége az iktató, dokumentumkezelő és számlajóváhagyó funkciót biztosítja. 

A dokumentumkezelő szoftver mellett a vállalatirányítási rendszer is működtethető felhő alapú megoldás segítségével. Az online rendszer biztosítja, hogy a pénzügyi riportok a valós idejű könyvelési információkra építve bárhonnan elérhetővé váljanak.

Milyen előnyei vannak az online könyvviteli megoldásoknak? 

A felhőalapú dokumentum management rendszer az alábbi előnyöket biztosítja:

  • bárhol és bármikor, biztonságosan elérhetőek a vállalatot érintő adatok,
  • naprakész pénzügyi információk (kintlévőségek státusa, pénztár vagy a banki számlák egyenlege, pénzügyi riportok),
  • a könyveléshez szükséges anyagok elektronikus formában kezelhetőek – legyen szó néhány tíz, vagy akár több ezer dokumentumról –, a papíralapú továbbítás mellőzésével,
  • bármilyen méretű vállalkozás számára elérhető, a néhány főtől a több ezer főt foglalkoztató cégig egyaránt,
  • a szervezeten belüli pénzügyi adminisztráció, a jóváhagyói és jogosultsági szintek és folyamatok hatékonyan leképezhetőek a technológia segítségével, a megfelelő felhasználói jogosultságok kialakításával

Az online megoldások költségelőnye több ponton is jelentkezik

A felhőtárhely-alapú, integrált vállalatirányítási rendszerek (ERP) bevezetése gazdaságos megoldást jelent a vállalatok számára,  hiszen a kezdeti, nagy összegű beruházási költségek nélkül, rugalmas időtávon és rugalmas felhasználószámmal kerülhet sor a megvalósításra. Még hatékonyabbá tehető az ERP-rendszer alkalmazása azáltal, hogy az esetleges ügyféligényeknek megfelelően összekapcsolható más alkalmazásokkal és rendszerekkel, illetve automatizálható az adatcsere.

Azt tapasztaljuk, hogy azoknál a vállalatoknál, ahol bevezettük online megoldásainkat, a személyi és az IT-költségek jelentős csökkenésével számolhatunk, emellett a pénzügyi folyamatok hatékonyabb megszervezésével az időráfordítás is csökkenthető.

Az életünk mára már szinte minden területén jelenlévő felhő szolgáltatásokhoz hasonlóan egy jól működő vállalati pénzügyi rendszernél is sokszorosan megtérül a kezdeti idő- és energiabefektetés. De emellett egy ilyen rendszer bevezetése alkalmat nyújt arra is, hogy áttekintve a vállalat meglévő folyamatait megtaláljuk és kiszűrjük azokat a lehetséges problémákat, amelyek feltárásával és orvoslásával a működés hatékonysága tovább növelhető.

Bár a szolgáltatóváltás vagy az új megoldás bevezetése bármikor megoldható, az évforduló erre mindig kézenfekvő alkalmat kínál.

A bejegyzés szerzője Héhn Miklós, az RSM Hungary számviteli üzletág vezetője. Az RSM Blog az Adó Online szakmai partnere. 

  • Értesítő a rovat cikkeiről
Az irányítópulton gyorsan elérhetőek az új funkciók Irányítópult

Az ado.hu új funkciói itt elérhetőek az Ön számára, a megjelenéshez kérjük regisztráljon vagy jelentkezzen be!

Újdonságok

  • pendrive

    Kamatjövedelmek adóztatásával kapcsolatos nemzetközi megállapodásokról is szó volt az Országgyűlés szerdán.

  • ellenőrzés

    10 cégből 3 figyel munkaügyeire, miközben 10 munkavállalóból hétnél talál hibát a munkaügyi hatóság, amely rendszeresen vizsgálja, hogy a munkáltatók eleget tesznek-e az előírásoknak, munkavállalóikat jogszerűen foglalkoztatják-e. Bár ez a cégek körében is köztudott, 10 cégből csak 3 ellenőrzi rendszeresen, hogy bérszámfejtése, munkaszerződései és munkaidő-nyilvántartási rendszerei megfelelnek-e az aktuális jogszabályoknak - írja az RSM blogja.

  • erzsébet utalvány

    Orbán Viktor miniszterelnök az Idősek Tanácsa ülésen ígérte meg a karácsony előtt  érkező 10 ezer forint értékű Erzsébet-utalványt. Nem csak azok kapják meg majd a nyugdíjprémiumot, akiknek törvény szerint járna, hanem mindenki, aki nyugdíjban vagy nyugdíjszerű ellátásban részesül.

  • nyíl

    Tizenhét százalékkal magasabbak a fizikai órabérek tavalyhoz képest - írja az Adó Onlinehoz eljuttatott közleményében a BDO Magyarország és a Trenkwalder.

     

  • nyugdij

    Az Országos Nyugdíjbiztosítási Igazgatóság Központja (ONYIK) automatikusan intézkedik a tavalyi évben nyugdíj mellett végzett munka után járó összeg kifizetéséről - hívja fel a figyelmet a Magyar Nemzet.