Hogyan segítik a digitális megoldások a cégek pénzügyeit?

  • Értesítő a rovat cikkeiről

A modern vállalkozási környezetben a számvitelnek is haladnia kell az információtechnológiai igényekkel, lehetőségekkel. Manapság már kis- és középvállalati szinten is előtérbe került az egyszerű könyvviteli rendszer helyett a digitális megoldásokat is alkalmazó, vagy erre épülő hatékonyabb könyvelés.

A jövő pedig, minden kétséget kizáróan, a felhő alapú technológiákra épülő hálózatoké. 

A számvitel és könyvvitel területén is egyre növekszik az igény arra, hogy a felhasználó a világ bármely pontjáról elérhesse pénzügyi adatait, információit, így a digitális megoldások hangsúlya is egyre növekszik. Ha pedig ezeket a szolgáltatásokat a vállalat külső szolgáltatótól veszi igénybe, a gyors, megbízható és felhasználóbarát felhő alapú dokumentumkezelő rendszer nélkülözhetetlenné válik.

Milyen online megoldások használhatóak a számvitel területén? 

Az eddigi gyakorlat azt mutatja, hogy online számviteli megoldások köre már most is elég sokrétű lehet. Digitális megoldásokkal segíthetőek az ügyféloldali technológiai fejlesztések, megoldható a backoffice-feladatok kezelése vagy a pénzügyi riportok lekérése.

Három Navigátor adózási, számviteli témában,

15% kedvezménnyel

A csomag tartalmazza az Art. Navigátort, az Áfa Navigátort, és a Számviteli Navigátort, amelyek a csomagkedvezménytől függetlenül külön is rendelhetőek!

Megrendelés >>

 

 

A hatékony és biztonságos könyvelési szolgáltatás támogatására alakítottuk ki dokumentum management rendszerünket (DMM), amelyen keresztül a vállalkozások könyvelési anyaga, a kapcsolódó szerződések és az egyéb dokumentumok elektronikusan elérhetőek. A távoli hozzáférés lehetősége az iktató, dokumentumkezelő és számlajóváhagyó funkciót biztosítja. 

A dokumentumkezelő szoftver mellett a vállalatirányítási rendszer is működtethető felhő alapú megoldás segítségével. Az online rendszer biztosítja, hogy a pénzügyi riportok a valós idejű könyvelési információkra építve bárhonnan elérhetővé váljanak.

Milyen előnyei vannak az online könyvviteli megoldásoknak? 

A felhőalapú dokumentum management rendszer az alábbi előnyöket biztosítja:

  • bárhol és bármikor, biztonságosan elérhetőek a vállalatot érintő adatok,
  • naprakész pénzügyi információk (kintlévőségek státusa, pénztár vagy a banki számlák egyenlege, pénzügyi riportok),
  • a könyveléshez szükséges anyagok elektronikus formában kezelhetőek – legyen szó néhány tíz, vagy akár több ezer dokumentumról –, a papíralapú továbbítás mellőzésével,
  • bármilyen méretű vállalkozás számára elérhető, a néhány főtől a több ezer főt foglalkoztató cégig egyaránt,
  • a szervezeten belüli pénzügyi adminisztráció, a jóváhagyói és jogosultsági szintek és folyamatok hatékonyan leképezhetőek a technológia segítségével, a megfelelő felhasználói jogosultságok kialakításával

Az online megoldások költségelőnye több ponton is jelentkezik

A felhőtárhely-alapú, integrált vállalatirányítási rendszerek (ERP) bevezetése gazdaságos megoldást jelent a vállalatok számára,  hiszen a kezdeti, nagy összegű beruházási költségek nélkül, rugalmas időtávon és rugalmas felhasználószámmal kerülhet sor a megvalósításra. Még hatékonyabbá tehető az ERP-rendszer alkalmazása azáltal, hogy az esetleges ügyféligényeknek megfelelően összekapcsolható más alkalmazásokkal és rendszerekkel, illetve automatizálható az adatcsere.

Azt tapasztaljuk, hogy azoknál a vállalatoknál, ahol bevezettük online megoldásainkat, a személyi és az IT-költségek jelentős csökkenésével számolhatunk, emellett a pénzügyi folyamatok hatékonyabb megszervezésével az időráfordítás is csökkenthető.

Az életünk mára már szinte minden területén jelenlévő felhő szolgáltatásokhoz hasonlóan egy jól működő vállalati pénzügyi rendszernél is sokszorosan megtérül a kezdeti idő- és energiabefektetés. De emellett egy ilyen rendszer bevezetése alkalmat nyújt arra is, hogy áttekintve a vállalat meglévő folyamatait megtaláljuk és kiszűrjük azokat a lehetséges problémákat, amelyek feltárásával és orvoslásával a működés hatékonysága tovább növelhető.

Bár a szolgáltatóváltás vagy az új megoldás bevezetése bármikor megoldható, az évforduló erre mindig kézenfekvő alkalmat kínál.

A bejegyzés szerzője Héhn Miklós, az RSM Hungary számviteli üzletág vezetője. Az RSM Blog az Adó Online szakmai partnere. 

  • Értesítő a rovat cikkeiről
Az irányítópulton gyorsan elérhetőek az új funkciók Irányítópult

Az ado.hu új funkciói itt elérhetőek az Ön számára, a megjelenéshez kérjük regisztráljon vagy jelentkezzen be!

Újdonságok

  • iskola

    Az Adótanácsadók Egyesületének szervezésében iskolákban tartanak előadásokat öt adózást érintő témában. 

  • Tesco

    Csaknem 130 millió font pénzbírságot fizet a Tesco a három évvel ezelőtt kipattant könyvelési botrány miatt.

  • üzletember futóverseny

    A munkavállaló a munkaviszony fennállása alatt – bizonyos kivételektől eltekintve – nem tanúsíthat olyan magatartást, amellyel munkáltatója jogos gazdasági érdekeit veszélyeztetné. Felmerül a kérdés, a munkavállalót a munkaviszonya megszűnését követően is terheli-e e kötelezettség, és amennyiben igen, úgy mi jár a részére e kötelezettség teljesítéséért. A Bán és Karika Ügyvédi Társulás összefoglalójából kiderül. 

  • pénz_fizetés

    Hiába nyer meg egy vállalkozás egy pert az adóhatósággal szemben, ha még az ítélethirdetés előtt csődbe megy. Márpedig ez nem egyedi eset, mivel az adóhatóság a jelenlegi jogszabályok szerint a per ideje alatt is végrehajtást vezethet a vállalkozással szemben. Ráadásul a Jalsovszky Ügyvédi Iroda tapasztalatai szerint az adóhatóság még akkor sem feltétlenül retten vissza a végrehajtástól, ha erre nincs is jogi lehetősége.

  • NAV

    Ahhoz, hogy valaki folyamatosan szerepeljen a köztartozásmentes adózói adatbázisban (KOMA), az adókötelezettségeket határidőben teljesítenie kell. Érdemes időről időre ellenőrizni, hogy nincs-e valamilyen elmaradás, ami kizárja a KOMA tagságot.