Mire figyeljen könyvelőváltáskor?

  • Értesítő a rovat cikkeiről

Egy könyvelőváltási döntésnek sokféle előzménye lehet. Előfordulhat, hogy például a vállalat növekedése, a tevékenysége bővülése miatt több, vagy más tartalmú szolgáltatásra van szükség, de okot adhat erre az elégedetlenség is a jelenlegi szolgáltatással. Ha eljött az ideje annak, hogy ezt a feladatot új szolgáltatónak adja át, érdemes néhány alapszabályt végiggondolni, mielőtt kiválasztja az igényeinek leginkább megfelelő könyvelőirodát.

A könyvviteli szolgáltatás egy bizalmi viszony, hiszen az üzleti titkok, vezetői döntések alapjai a könyvelők kezében vannak. A könyvelőváltás során több dologra oda kell figyelni, hogy az üzletmenetre ne legyen negatív hatással a változás.

A zökkenőmentes könyvelőváltás kulcsa az előkészítés

Sokan gondolhatják, hogy a könyvelőváltás sikeres lebonyolítása az időzítésen múlik. Véleményem szerint az időzítés a legkevésbé fontos szempont. Sokkal inkább az előkészületeken és a felkészült, profi csapaton múlik minden. Egy jól előkészített könyvelőváltással megoldást kapunk a felmerült problémás helyzetek kezelésére, és egyben jövőbe mutató, modern pénzügyi és számviteli fejlesztéseket is beépíthetünk cégünk működésébe.

Könyvelőváltás lebonyolításához kapcsolódó teendők

A tapasztalt könyvelőirodák szakemberei többnyire nem az első alkalommal működnek közre a könyvelőváltás folyamatában, így számukra a szükséges lépések is rutinfeladatoknak tekinthetőek. A teendők meghatározása során minden esetben a cég üzleti érdekeit kell szem előtt tartani, és következetesen végigvinni az alábbi folyamatot:

  • A vállalkozás üzleti modelljének megismerése és átültetése a pénzügyi modellbe
  • A vállalkozás infrastruktúrájának, IT-hátterének feltérképezése
  • Számvitelszervezés – ügyviteli rendszer, könyvelési teendők, határidők meghatározása
  • Nyitóadatok, előzmények helyességének ellenőrzése
  • Javaslattétel a folyamatok fejlesztésére, módosítások implementálása, tesztelése
  • Hatósági bejelentkezések, bejelentések ügyintézése
  • A rendszerek üzemszerű működtetésének elindítása
  • További kiszervezési lehetőségek felülvizsgálata (bérszámfejtés, BPO)
  • Ezekre a buktatókra érdemes odafigyelni könyvelőváltáskor!

A könyvelőváltás során felmerülhet, hogy a cég a már meglevő integrált vállalatirányítási rendszerében kéri a könyvelést, de az is hatékony megoldás lehet, ha a könyvelőiroda saját rendszerében nyújtja a szolgáltatást.

Bármelyik lehetőséget választjuk, a legfontosabb az, hogy a két adatbázis és rendszer összekapcsolása során a kommunikáció zökkenőmentes legyen. Mindkét esetben a költséghelyek kialakításával a vezetői döntésekhez szükséges információk, anyavállalati riportok is elkészíthetőek lesznek.

Számviteli ismeretek érthetően szórakoztatóan

Érthetően, szórakoztatóan – ígéri e könyv alcíme. Aki csak egy kicsit is járatos a számvitelben, tudhatja, hogy ez nem általános számviteli témájú könyvek esetében. Laáb Ágnes könyve a bizonyíték arra, hogy a számvitel is lehet érthető és szórakoztató. Hiszen a számvitel akkor jó, ha értik.
 

További információ itt, kattintson →

 

Modern pénzügyi fejlesztések birtokában a hagyományos back office teendőkön túl a könyvelés képes  előremutató adatok feldolgozására, stratégiai döntések támogatására is.

A gondos előkészítés mellett a felkészült, profi csapat szintén a sikeres könyvelőváltás alapja, de a kezdeti időkben, a napi munka során az előzetes felmérések folyamatos felülvizsgálatát mindenképpen biztosítani kell. Az ügyfelet a lehető legjobban felkészült szakemberekkel kell támogatni, akik tapasztalataik segítségével képesek az esetlegesen felmerülő problémákat gyorsan és hatékonyan orvosolni, a lehetséges hibaforrásokat pedig előre jelezni és megoldásukra javaslatokat tenni. 

A teljesség igénye nélkül néhány jellemzően előforduló hiányosság és a lehetséges következményei:

könyvelő

A digitalizáció pénzügyi területen is a sikeres jövő záloga

A modern pénzügyi funkciókkal a hagyományos back office teendőkön túl a könyvelés képes előremutató adatok feldolgozására, stratégiai döntések támogatására.

A társaságok többnyire rendelkeznek valamilyen vállalatirányítási rendszerrel, amelyet megéri továbbfejleszteni, vagy pedig érdemes felmérni azokat a lehetőségeket, amelyek lehetővé teszik egyes feladatok részleges, vagy akár teljes kiszervezését.

A bejegyzés szerzője Héhn Miklós, az RSM Hungary számviteli üzletág vezetője. Az RSM Blog az Adó Online szakmai partnere. 

  • Értesítő a rovat cikkeiről
Az irányítópulton gyorsan elérhetőek az új funkciók Irányítópult

Az ado.hu új funkciói itt elérhetőek az Ön számára, a megjelenéshez kérjük regisztráljon vagy jelentkezzen be!

Újdonságok

  • Románia

    Letett a román szociálliberális kormány arról, hogy úgynevezett szolidaritási adót vessen ki a jól kereső munkavállalókra - jelentette be Mihai Tudose miniszterelnök kedden.

  • billentyű, vásárlás, kosár, webshop

    Az Európai Bizottság friss felmérése szerint egyre több uniós fogyasztó intézi vásárlásait az interneten keresztül, és erősödik az elektronikus kereskedelembe vetett bizalmuk is, különösen a más uniós országokból történő internetes vásárlásnál.

  • reklám

    2017 májusában ismét változtak a reklámadó szabályai, melyek miatt adó-visszatérítésre van lehetőség, de a 2017 januárjától érvényben lévő módosítások miatt milliárdos bírság is elképzelhető - hívja fel a figyelmet közleményében a Leitner + Leitner tanácsadó cég.

  • Tállai

    Idén újabb 15, jövőre pedig további 64 helyszínen nyílik úgynevezett NAV-ablak – nyilatkozta a Magyar Időknek Tállai András, az adóhatóság vezetője.

  • jog

    Továbbra is sok tartós adósa van a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnak (NAV), június végén 3003 magánszemély és egyéni vállalkozó tartozott egyenként több mint 10 millió forinttal, és 1880 társaság, szervezet egyenként több mint 100 millió forinttal 180 napon keresztül, folyamatosan az adóhatóságnak - derül ki a NAV honlapján közzétett adatokból.