Tüntetés a járulékreform ellen a Dacia-gyárban

  • Értesítő a rovat cikkeiről

A Pitesti-Nagyszeben autópálya mielőbbi megépítéséért, és a bukaresti kormány által bejelentett járulék- és adóreform ellen tüntettek kedden Románia legfontosabb exportőre, a Dacia autógyár alkalmazottai.

Az ország legnagyobb, évi több mint 5 milliárd euró forgalmat lebonyolító vállalatának mioveni, Pitesti melletti telephelyén rendezett megmozduláson több ezren követelték a Déli-Kárpátokat átszelő 123 kilométeres autópálya-szakasz megépítését, amely bekötné az évi több mint százezer gépkocsit gyártó vállalatot az európai gyorsforgalmi úthálózatba.

A pitesti Dacia-üzemek alkalmazottai attól tartanak, hogy az autópálya-összeköttetés késlekedése miatt a Renault-csoport elköltözteti üzemét Romániából. A cégcsoporton belül komoly konkurencia a Dacia számára a Renault marokkói vállalata: a Dacia márka több modelljét is Tangerben szerelik össze.

A tüntetésen felszólaló szakszervezeti vezetők élesen bírálták a kormány küszöbön álló járulék- és adóintézkedéseit. A bukaresti kormány a jövő évtől a munkavállalókra hárítana minden társadalombiztosítási járulékot, így a munkáltatóknak mintegy 20 százalékkal meg kellene emelni a bruttó béreket ahhoz, hogy az alkalmazott nettó jövedelme ne csökkenjen. A Dacia szakszervezeti vezetői attól tartanak, hogy ágazati munkaszerződés, vagy valamely kötelező érvényű jogszabály híján a munkáltatókat semmi sem kényszeríti arra, hogy a bruttó bérek növelésére fordítsák az eddig tb-járulékokra befizetett összeget, és ne könyveljék el nyereségként. Ez utóbbi esetben a nettó bérek csökkennének.

Kommentár a társadalombiztosítási törvényhez

Az elmúlt évek jogszabályi változásai megteremtették egy, a törvényhez kapcsolódó kommentár létjogosultságát, melynek segítségével átfogó képet kaphatunk a társadalombiztosítási rendszer alapjairól.

Megrendelés >>

 

Az A1-es jelzésű, bizonyos dél-erdélyi szakaszokon már elkészült autópályát két éve kötötték össze a magyarországi gyorsforgalmi úthálózattal, de egyelőre a határtól csak a bánsági Marzsináig (Margina) lehet eljutni rajta. A román kormány tervei szerint jövőre befejeződik az építkezés erdélyi része, és Nagyszebentől a nyugati határig lehet majd sztrádán közlekedni. A Bukarest környéki autópályákat az európai hálózatba bekötő Pitesti-Nagyszeben autópálya-projektről nincsenek bíztató hírek, sőt, augusztusban a közúti infrastruktúrát kezelő országos társaság szerződést bontott a megvalósíthatósági tanulmány készítésével megbízott olasz-román vegyesvállalattal és úgy döntött, hogy a tanulmányt "házon belül", saját mérnökeivel fogja elkészíttetni.

(MTI)

  • Értesítő a rovat cikkeiről
Az irányítópulton gyorsan elérhetőek az új funkciók Irányítópult

Az ado.hu új funkciói itt elérhetőek az Ön számára, a megjelenéshez kérjük regisztráljon vagy jelentkezzen be!

Újdonságok

  • kézfogás

    A kedvezményes, 5 százalékos általános forgalmi adó (áfa) fenntartása szükséges a bővülő lakásépítési teljesítmény folytatódásához elemzők szerint.

  • eurostat

    Közel nyolcszoros a különbség az Európai Unió tagországai között a minimálbér összegében, a legmagasabb minimálbért Luxemburgban fizetik - derült ki az uniós statisztikai hivatal (Eurostat) pénteken közzétett jelentéséből. Magyarországon a minimálbér az ötödik legalacsonyabb uniós összevetésben.

  • építkezés

    Az elmúlt évben 44 százalékkal  több új lakás épült, mint egy évvel korábban.  A kiadott építési engedélyek és egyszerű bejelentések alapján az építendő lakások száma 37 997 volt, 20,4 százalékkal több az előző évinél - jelentette pénteken a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

  • Varga Mihály

    Varga Mihály kijelentette a Magyar Időknek adott interjújában: a kormány nem tett le arról, hogy a személyi jövedelemadó jelenleg 15 százalékos kulcsát egy számjegyűre változtassa. 

  • benzin

    Az emeléssel a gázolaj átlagára 359 forintra nőtt, a benziné 351 forint maradt.