Jól ment a hazai webáruházaknak tavaly

  • Értesítő a rovat cikkeiről

A hazai webáruházak háromnegyedének nőtt a forgalma tavaly, és csak 5 százalékuk számolt be forgalomcsökkenésről - derült ki a webáruházak készítésével foglalkozó WebShop Experts legutóbbi, tizedik webáruház-felméréséből.

Az MTI-hez kedden eljuttatott tájékoztatás szerint az interneten legjobban értékesíthető termékek listájának első három helyét idén az erotikus segédeszközök, a gyógyszerek, vitaminok, táplálékkiegészítők, valamint a mobiltelefonok és tartozékaik foglalták el.

A résztvevő webáruházakban 2016-ban 18 919 forint volt egy átlagos tranzakció értéke. A régebbi áruházakban jellemzően többet költenek a vásárlók. A webáruházak 87 százaléka kizárólag Magyarországon értékesít.

A legelterjedtebb fizetési mód továbbra is az utánvét, a hazai online áruházak 86 százaléka biztosít ilyen lehetőséget, de 46 százalékuknál már bankkártyával is lehet fizetni. Mobil-fizetési megoldásokat viszont csak az internetes áruházak 2 százaléka biztosít.

Adómentességek az áfa rendszerében

A kiadvány első részében az olyan adómentességeket tárgyaljuk részletesen, amelyekhez nem kapcsolódik áfa-levonási lehetőség. A kiadvány második része az áfa-levonással együtt járó adómentes termékértékesítések és szolgáltatásnyújtások, valamint az adómentes termékimport szabályaival foglalkozik.

Az áfa kiskönyvtár sorozat kötetei most elérhetőek a kettőt fizet, hármat vihet akció keretén belül is! Az akció részleteiért kattintson ide!

Megrendelés >>

 

A szállítási módok közül továbbra is a házhozszállítás vezet 87 százalékkal, de az online üzletek 71 százaléka biztosít személyes átvételi lehetőséget is. Emellett egyre népszerűbbek a köztes megoldások, a webáruházak 32 százalékánál átvehető a csomag MPL Posta Ponton, 23 százalékuknál GLS csomagponton, 17 százalékuknál pedig Pick Pack Pont átvevőhelyen is. A csomagautomaták már minden ötödik webáruháznál elérhetőek.

A webáruházak körében a Facebook az egyeduralkodó közösségi média platform, 87 százalékuk használja, miközben a második Google+-ot csak 24 százalékuk. Az Instagram 23 százalékkal feljövőben van, a harmadik legnépszerűbb az online kereskedőknél.

Egyre többen rendelkeznek mobilra optimalizált webáruházzal is, már 76 százalék az arány. A nem reprezentatív kutatást 887 webáruház-tulajdonos részvételével, online végezték május 24. és június 5. között.

(MTI)

  • Értesítő a rovat cikkeiről
Az irányítópulton gyorsan elérhetőek az új funkciók Irányítópult

Az ado.hu új funkciói itt elérhetőek az Ön számára, a megjelenéshez kérjük regisztráljon vagy jelentkezzen be!

Újdonságok

  • bíró

    Az adóhatósági eljárások jövőbeni menetét jelentősen befolyásoló ítéletet tett közzé a Kúria, amely az Art.-ben előírt határozathozatali határidő túllépéséhez fűz jogkövetkezményt. Döntése megerősíti, hogy a cégekre a jogszabályban meghatározott határidő leteltét követően nem szabható ki szankció – ellentétben az eddigi gyakorlattal, írja az RSM blogja.

  • borospince

    A bortermelők 56 százaléka választotta az egyszerűsített adminisztrációt.

  • nyugdíjas

    Hamarosan dönthet a kormány a nyugdíjasok munkavállalási lehetőségeinek további könnyítéséről- írja a Magyar Idők.

  • bankkártya

    Rendkívül sikeres a tavaly indított bankkártya-elfogadóhely telepítési program, az első lépcsőben a 2017. december 31-ig vállalt 30 200 terminálnak már több mint a felét forgalomba helyezték a programban részt vevő szolgáltatók. A most meghirdetett újabb 30 ezer terminállal a közeljövőben az online pénztárgépekhez viszonyított lefedettség megközelíti majd a 80 százalékot. Az újabb elfogadóhelyek telepítésének költségvetési forrását a kormány már korábban biztosította - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium.

  • Adó kódex

    A hitelezésről, a faktorálásról, a csődeljárásról és a lehetséges adókönnyítésekről tájékozódhat teljes körűen az Adó kódex legfrissebb számában, amelyet itt rendelhet meg.