Varga: nagy lehetőség az önvezető autó

  • Értesítő a rovat cikkeiről

A nemzetgazdasági miniszter szerint önvezető járművek széleskörű elterjedése óriási lehetőség Magyarország műszaki fejlődésében, hogy a világ élvonalába emelkedhessen. Az önvezető autók azonban valójában óriási kockázatot jelenetnek az egész autóiparnak.

Meghatározó központja lehet Magyarország a közlekedési innovációnak, és ezen belül erős szerepet vállalhat az egyik legfontosabb területen, az önvezető járművek kutatás-fejlesztésében - mondta a nemzetgazdasági miniszter csütörtökön A jövő autói konferencián a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen.

Varga Mihály hozzátette: a most bekövetkező technológiai forradalom az autonóm, önvezető járművek széleskörű elterjedését fogja elhozni. Ez a folyamat nemcsak nagy technológiai kihívás, hanem óriási lehetőség is Magyarország műszaki fejlődésében, hogy a világ élvonalába emelkedhessen - tette hozzá.     

Szinte minden fontos autóipari gyártó és beszállító cég jelen van Magyarországon, akik közül egyre többen fejlesztési központjaikat is ide helyezik - mondta Varga Mihály. Kiemelte, hogy a kormány támogatja a kutatás-fejlesztés felfutását, Magyarország ehhez kíván minél jobb feltételeket teremteni minden területen.     

Három Navigátor adózási, számviteli témában,

15% kedvezménnyel

A csomag tartalmazza az Art. Navigátort, az Áfa Navigátort, és a Számviteli Navigátort, amelyek a csomagkedvezménytől függetlenül külön is rendelhetőek!

Megrendelés >>

Ehhez bevezették a duális szakképzést a felsőoktatásban is, növelték a természettudományos területen tanulók számát, valamint jelentős forrást is biztosítanak a területnek: a kormány 2014 és 2020 között 706 milliárd forintot szán a kutatás-fejlesztés és innováció támogatására, ami mintegy duplája a 2007-2013. évi keretnek - ismertette.     

Kiemelte: a gazdaságfejlesztés igen fontos szakaszához ért, amely meghatározó lehet az ország hosszú távú versenyhelyzete szempontjából. Magyarországnak át kell állnia az innováció-vezérelt gazdaságra, az iparnak a tudásra, a kutatás-fejlesztésre és az új technológiák alkalmazására kell támaszkodnia - szögezte le.     

A miniszter felidézte: a magyar gazdasági növekedés egyik legfontosabb motorja az ipar, 2015-ben az ipar teljesítménye több mint 34 százalékkal volt nagyobb, mint 2009-ben.     

A járműgyártás a teljes magyar feldolgozóipari közvetlen külföldi működőtőke-befektetési (FDI) állomány 20,2 százalékát adja, a beruházások összvolumene csaknem 3,4 milliárd euró. A beszállítókat is ideértve összesen 144 ezer ember dolgozik az ágazatban.     

A járműgyártás más iparágakat is, így például az elektronikai ipart és az infokommunikációs (IKT) szektort is magával húzza, vagyis fejlődésének támogatása pozitív hatással van más ágazatok teljesítményére is - mondta a miniszter.     

Egyes autóipari szakértők szerint azonban az önvezető autók nemcsak lehetőségeket, hanem kockázatokat is jelentenek az autógyártóknak, akik egyre idegesebbek az önvezető autók előretörése miatt. Többek között a car sharing elterjedésének előmozdítása miatt, ami az autók iránti kereslet jelentős csökkenését vetíti előre - bővebben erről az Economist cikkében olvashat.

(MTI, Adó Online)

  • Értesítő a rovat cikkeiről
Az irányítópulton gyorsan elérhetőek az új funkciók Irányítópult

Az ado.hu új funkciói itt elérhetőek az Ön számára, a megjelenéshez kérjük regisztráljon vagy jelentkezzen be!

Újdonságok

  • Tállai

    A második negyedéves rangsoroláskor a NAV az 538 ezer magyarországi cég közül 208 ezernek adta meg a megbízható státuszt, e vállalkozások kaphatják kézhez az általános 75 napnál 30 nappal korábban a visszaigényelt általános forgalmi adót - mondta Tállai András, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) parlamenti és adóügyekért felelős államtitkára.

  • nav_logo

    Az ekho szabályait részletezte és néhány megváltozott NAV-számlaszámot ismertetett a múlt héten a NAV.

  • nyugdijas

    2030-2035-től nő meg a száma azoknak a nyugállományba vonulóknak, akiknek nagyon szaggatott a munkapiaci jelenlétük, s emiatt nem lesz teljes nyugdíjuk, csak résznyugdíjra lesznek jogosultak, vagy rosszabb esetben még arra sem - mondta a Napi.hu-nak  Szikra Dorottya, az MTA Társadalomtudományi Kutatóközpontjának tudományos főmunkatársa.

  • Tesco

    A Tescónál működő két szakszervezet, a KASZ és a KDFSZ között feszülő ellentétek homályosítják a képet.

  • NAV

    Többször felröppent már a hír, hogy önálló adóminisztérium jöhet létre. Elemzőnk szerint ez kevéssé valószerű, mert nem célszerű az államháztartásért felelős minisztertől megvonni a NAV felügyeletét. Ezen túl a hatályos Art. is többször említi az adózásért felelős minisztert, az mégsem jelent önálló tárcát.