Adatvédelem miatt cserélni kell a vásárlók könyve nyomtatványt


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A személyes adatok fokozottabb védelme miatt rövidesen cserélni kell a vásárlók könyve nyomtatványt, hogy más vásárló ne juthasson hozzá a korábbi bejegyzésekhez kapcsolódó személyes adatokhoz, például névhez, lakcímhez, telefonszámhoz, e-mail címhez – hívja fel a figyelmet a Consumer Protection Contact (CP Contact) fogyasztóvédelmi tanácsadó cég.

Közleményükben felidézik, hogy az Országgyűlés április 1-jén fogadta el az uniós adatvédelmi előíráshoz kapcsolódó GDPR salátatörvényt, amely többek között a kereskedelemről szóló törvény vásárlók könyvére vonatkozó rendelkezéseit is módosítja.

A módosítás lényege, hogy a kereskedőknek a jövőben a bejegyzést követően haladéktalanul el kell távolítaniuk a panaszt vagy javaslatot tartalmazó oldalt a vásárlók könyvéből annak érdekében, hogy a korábbi bejegyzésekhez kapcsolódó személyes adatokat ne láthassák mások.

Az eltávolított lapokat a kereskedőnek a folyamatos sorszámozás rendjének megfelelően elzártan meg kell őriznie, és a hatóság felszólítására rendelkezésre bocsátania. A tanácsadó cég szerint ehhez a legtöbb vásárlói térben új formátumú vásárlók könyve nyomtatványokra lesz szükség.

Továbbra is változatlan előírás marad, hogy az A4 vagy A5 formátumú vásárlók könyvét a kereskedelmi egységekben jól látható helyen, a vásárló számára könnyen elérhető módon kell elhelyezni.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2015. december 30.

A munkahelyi adatvédelem szabályai

A munkahelyi adatvédelem témája a személyes adatok védelmének talán legfontosabb része, hiszen akár munkavállalók, akár munkáltatók vagyunk, ezeket a szabályokat tudnunk és alkalmaznunk kell.

2019. január 31.

A GDPR csak az első lépés volt

 Az Európai Bizottság (EB) a 2015-ben közzétett digitális egységes piaci stratégia értelmében 2020-ig számos területen jogi és szakpolitikai intézkedések bevezetését javasolja a digitális piac megteremtése érdekében. A jogszabályi változások jelentős része már tagállami szinten is megjelent. A cél az információs technológiák és a digitális világ „akadálymentesítése”, az abban rejlő lehetőségek maximális kiaknázása a gazdaság növelése érdekében. A Bizottság álláspontja szerint ugyanis az EU jelenleg nem kamatoztatja teljes mértékben az adattechnológiákban rejlő lehetőségeket és az USA-hoz képest lassan reagál az adatforradalomra – áll a Deloitte közleményében.