Tisztelt Látogatónk! A válasz csak előfizetőink számára érhető el!

Ha rendelkezik érvényes előfizetéssel, kérjük lépjen be felhasználói nevével és jelszavával, ellenkező esetben tájékozódjon kedvező előfizetési lehetőségeinkről!

Kiadóvállalat vagyunk. Lapelőfizetéseink nagy része év végén jár le. Az előfizetés-meghosszabbítás érdekében ősztől kezdve több alkalommal előfizetési díjbekérővel keressük meg ügyfeleinket, melyek befizetésével előfizetésük automatikusan további egy évre meghosszabbodik. Természetesen akadnak még előfizetők, akik nem fizették be a 2012-es díjat, viszont nem is mondták le megrendelésüket, azaz feltételezzük, hogy közülük még sokan megmaradnak előfizetőnek. Nekik a következő díjbekérőt a lap ezévi első száma mellé csomagolva küldjük, azaz esetleg olyan ügyfelek is megkapják a lapszámot, akik később nem hosszabbítanak.

1. Kérdésünk, hogy ezen utólag esetlegesen ingyenesen juttatottnak minősülő lapszámok után keletkezik-e adófizetési kötelezettségünk (tao, szja, eho, áfa stb.)
2. Változik-e ennek megítélése abban az esetben, ha az előfizetés-meghosszabbítás (ÁSZF szerint) automatikus számlázással történik, és a számlakibocsátást követően egy bizonyos türelmi időn át (kb. 3 hónap) attól függetlenül teljesít a kiadó, hogy a számlát az ügyfél közben kiegyenlíti-e vagy sem.
3. Mi a helyzet abban az esetben, ha raktáron maradt korábbi lapszámokat marketing céllal új előfizetők megszerzése érdekében potenciális új ügyfelekhez juttatunk el?