Tisztelt Látogatónk! A válasz csak előfizetőink számára érhető el!

Ha rendelkezik érvényes előfizetéssel, kérjük lépjen be felhasználói nevével és jelszavával, ellenkező esetben tájékozódjon kedvező előfizetési lehetőségeinkről!

Tisztelt Farkas Alexandra!
A csoportos munkásszállítás témakörében kérném szíves, részletes állásfoglalását.
A Társaságunk több telephellyel rendelkezik. A gyártelepek nagyváros, illetve község szélén találhatóak.
A munkavállalók munkarendje többműszakos: az I. műszak 06-14, a II. műszak 14-22, a III. műszak 22-06 óra közti időszakra esik. A munkakezdést megelőző 30 perccel a munkavállalónak meg kell érkeznie a munkahelyre, a szükséges munka- és védőruhát fel kell vennie, az ékszereket le, s esetenként tiszta munkaruhát kell cserélnie. A munkaidő ledolgozását követően további 20-30 perc telik el tisztálkodással és átöltözéssel.
Előfordul, hogy munkavállalóknak hétvégén is be kell menniük dolgozni. Helyi munkaerő felvétellel nem biztosítható a társaság folyamatos munkaerővel történő ellátása, szükséges, hogy vidékről vegyünk fel saját, és munkaerő kölcsönzőktől bérelt dolgozókat.

A dolgozók műszakjai forognak, aki első héten délutános (II. műszak), az a második héten délelőttös (I. műszak), s a harmadik héten éjszakás (III. műszak) s így tovább. A délutános és délelőttös, valamint az éjszakás és délutános műszakok váltásánál rövid a pihenő idő.
A dolgozók munkába járási lehetőségeit szeretném a törvényi előírásoknak megfelelően vizsgálni és annak megfelelően a beszámolóban szerepeltetni.

Egyénenként megvizsgálva az egyes településekről munkába járó dolgozókat az alábbiak állapíthatók meg:
a.) 3 műszakos munkarend esetében a 3 műszak közül 1 műszakba be tudna járni a dolgozó tömegközlekedéssel, viszont a másik 2 műszakba csak a társaság által bérelt busz segítségével tud eljutni a dolgozó időben és biztonságosan a munkába és onnan haza.
b.) 3 műszakos munkarend esetében a 3 műszak közül 2 műszakba be tudna járni a dolgozó tömegközlekedéssel, viszont a 3. műszakba csak a társaság által bérelt busz segítségével tud eljutni a dolgozó időben és biztonságosan a munkába és onnan haza.
c.) 3 műszakos munkarend esetében a 3 műszak közül a délelőtti kezdetére és végére (azaz 6-ra és 14-re) a délutáni elejére (azaz 14-re) igaz az, hogy a dolgozó saját erőből tömegközlekedve be tudna járni időben, a többi esetén viszont nem megoldott a munkahelyen időben történő megjelenése. Ezen esetben is a biztonságos és 24 órás folyamatos üzemvitel biztosítása és a pihenőidők végett a vállalat bérelt busz segítségével juttatja el a dolgozókat a munkába és onnan haza.

Kérdésem, hogy a jelzett a. / b. / c. esetekben elfogadható-e, hogy a munkába járás költségét (vállalati busz bérlés teljes költségét) úgy tekinti a társaság, mint speciális körülményt, elsődlegesen társasági érdek és ennek megfelelően a busz bérlés havi számlájának Áfa tartalmát levonásba helyezi teljes egészében?

Tisztelettel, s köszönettel:
Előfizető