Tisztelt Látogatónk! A válasz csak előfizetőink számára érhető el!

Ha rendelkezik érvényes előfizetéssel, kérjük lépjen be felhasználói nevével és jelszavával, ellenkező esetben tájékozódjon kedvező előfizetési lehetőségeinkről!

A Társaság nagy értékű berendezéseket értékesít. A megvásolt termékeket megvásárolja, amelyeket a műhelyében üzembe helyez és úgy adja át a vevőnek. Szolgáltatásokat végez az üzembe helyezés során, amelyhez anyagokat is felhasznál a saját raktárából. Különböző felszereléseket, kiegészítőket ad a berendezéshez. A végzett szolgáltatásokat és felhasznált anyagok a kimenő számlán külön nem jelennek meg, csupán a berendezés egy tételben. A vevőkkel előzetesen megállapodnak, hogy a berendezést milyen felszereltséggel kéri. Készleteiről nyilvántartást vezet.
A berendezés értékesítéséről kimenő számla a munkalap/szállítólevél alapján készül zárt rendszerben. A készletmozgások rögzítése automatikusan történik a lezárt munkalapok/szállítólevelek alapján.

Miután a berendezést átadták, lezárják a munkalapot/szállítólevelet, elkészül a kimenő számla. Előfordul, hogy a kimenő számla kinyomtatása, átadása után derül ki, hogy nem pontosan vezették fel a végzett szolgáltatásokat, felhasznált anyagokat. Ez az eladott berendezés árát nem befolyásolja, azonban a készlet nyilvántartást módosítani szükséges. Ezt csak úgy lehet megtenni -a rendszer zártsága miatt- hogy stornozzák a szállítólevelet/munkalapot és a kimenő számlát is és a módosítás után új szállítólevélet/munkalapot és kimenő számlát készítenek.

Ezzel kapcsolatban merült fel az a kérdés, hogy mi a helyes eljárás a storno számlák kezelésével kapcsolatban? Különös tekintettel arra, hogy nem változik a számla tartalma semmiben, kizárólag a készlet nyilvántartás pontosítása éredekében történik a stornozás és az új számla kibocsátására. Jellemzően a hiba észlelésekor a vevő már nincs személyesen a Társaságnál, ezért személyesen átadni a storno és új számlát nem lehetséges. A számla kelte változik, ha nem a teljesítés napján végzik el a módosításokat.

A vevőnek rendelkezésére kell bocsátani a storno és az új számlákat? Ha igen, elegendő egyszerű postai levélben?
A számla kinyomtatásának tényét a számlázó program jelzi. Ha ki sem nyomtatják a storno és az új számlát az helyes?
Ha kinyomtatják a storno és az új számlákat és azokat megőrzik az elévülési időn belül, az helyes megoldás?