Tisztelt Látogatónk! A válasz csak előfizetőink számára érhető el!

Ha rendelkezik érvényes előfizetéssel, kérjük lépjen be felhasználói nevével és jelszavával, ellenkező esetben tájékozódjon kedvező előfizetési lehetőségeinkről!

Az alábbi kérdésben szeretném a segítségüket kérni.

Egy játékfejlesztői konferenciát rendezünk, amelyhez a Lurdy Házban béreltünk ki termeket egy napra. Ezeket a helyeket tovább értékesítjük úgy tíz négyzetméterenként azon cégek részére, akik szeretnének itt megjelenni, bemutatva a saját tevékenységüket. Ez tehát egy bérleti szerződés egyik oldalról, majd a bérelt terület tovább értékesítése a másik oldalról Ehhez a rendezvényhez azonban kapunk ún. „szponzori” támogatást is, amelyért cserébe online és offline megjelentést biztosítunk (facebook oldalon, weblapon, plakátokon), ezen kívül ők megjelenhetnek a rendezvényen bérleti díj, napi díj megvásárlása nélkül. A rendezvényen kb. 1000 fővel számolunk, az online elérés pedig 50 ezer körül lesz.

A konkrét kérdésem az lenne, hogy a közöttünk, és a „szponzor” között létrejött megállapodás minek minősíthető? Reklám szerződésnek, és akkor számlázni kell, vagy pedig szponzori szerződés, és akkor átvett pénzeszközként egyéb bevétel. Az az ellenszolgáltatás, amelyért a szponzori támogatásért cserébe adunk, nem feltétlenül van arányban a kapott összeggel, illetve különösebb költségünk sem merül fel azzal kapcsolatban, hogy itt-ott online megjelenést biztosítunk. Talán csak plakátokkal kapcsolatban merülnek fel költségeink.

Köszönettel:

Bucsi László