22 tonna krumplit semmisített meg a NAV


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az EKÁER iktatta ki az emberi fogyasztásra szánt takarmányburgonyát – közölte Facebook-oldalán a NAV.


Az EKÁER segítségével akadályozták meg a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) pénzügyőrei 22 tonna, állati takarmányként felhasználható burgonyaszállítmány élelmiszerként történő értékesítését. A burgonyát a kormányhivatal munkatársai megsemmisítették.

A pénzügyőrök az Elektronikus Közútiáruforgalom-ellenőrző Rendszer (EKÁER) adatai alapján ellenőriztek egy Újfehértóra érkező lengyel burgonyaszállítmányt.

Az ügyvezető elmondta, hogy a társaság takarmányburgonya értékesítésével foglalkozik, viszont az ehhez szükséges engedéllyel nem rendelkezett és az értékesítéseit sem tudta bizonylatokkal igazolni. Azt sem tudta megmondani, hogy az elmúlt hónapban bejelentett mintegy 160 tonna takarmányburgonyát miként értékesítette.

 

A telephelyen talált csomagolóanyagok és címkék alapján felmerült a gyanú, hogy a takarmányként beszerzett burgonyát a későbbiekben fogyasztási burgonyaként értékesítik. A kormányhivatal helyszínre érkező munkatársai az áru nyomon követhetőségének, valamint a takarmányok esetében is kötelező jelölés hiánya miatt a 22 tonna burgonyát lefoglalták és megsemmisítették.


Kapcsolódó cikkek

2024. április 25.

Kisokos a közvetített szolgáltatásokról

Közvetített szolgáltatás fogalmával több adónemet illetően is találkozunk. A fogalmak különbözőek, így számos kérdés felvetődhet az értelmezésükkel, használatukkal kapcsolatosan. Ha a köznyelvi meghatározásból indulunk ki, akkor közvetítés szó alatt a kapcsolat megteremtését kell érteni, a két fél összekapcsolása értendő alatta. Ismertetjük a részleteket és egy érdekes jogesetet.

2024. április 24.

Ezek voltak a legnépszerűbb helyek és személyek az online médiában 2023-ban

Politikusok, sportolók, hazai és külföldi hírességek szerepelnek a leggyakrabban említett nevek között, amelyek megjelentek az online médiatérben 2023-ban. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 93 népszerű médiafelület – televíziós csatornák, újságok, rádiók honlapjai, valamint hírportálok, közösségimédia-felületek, fórumok és blogok – elemzésével azt vizsgálta, kik álltak a hírek és a közbeszéd fókuszában, valamint azt is, hogy hazánk és a nagyvilág helyszínei közül melyek szerepeltek a legtöbbet.