Varga Judit igazságügyi miniszter “fontos és jó irányba tett lépésről” számolt be a nagy technológiai cégekkel történő törvényes és rendezett együttműködésben a Facebook-oldalán.
Varga Judit a bejegyzésében ismertette, hogy a Facebook 3,8 milliárd forint reklámadót fizetett be a magyar költségvetésbe, ezzel – minden Magyarországon törvényesen működő vállalathoz hasonlóan – eleget téve közteherviselési kötelezettségének.
Sokan azt állították, hogy a technológiai cégek nem tartják majd be a magyar szabályokat, mostantól viszont joggal feltételezhető, hogy a technológiai cégek is a törvényes működés mellett köteleződtek el – vélekedett.
A miniszter bejegyzése szerint az Igazságügyi Minisztérium (IM) a nagy technológiai cégek átlátható, ellenőrizhető és törvényes működését szeretné elérni. Semmi mást, mint ami minden cégre, nagyvállalatra vagy kisvállalkozóra is vonatkozik Magyarországon – írta.
Hozzátette: az IM továbbra is részt vesz az Európai Unió hasonló irányú szabályozásának előkészítésében.
(MTI)
Kapcsolódó cikkek:
Reklámadó mulasztási bíróság: a Google-nek adott igazat az uniós főtanácsnok
2019. szeptember 13.

A magyar reklámadónál a külföldi vállalkozásokkal szemben alkalmazott mulasztási bírság hátrányosan megkülönböztető, nincs összhangban az uniós joggal az uniós főtanácsnok, Juliane Kokott szerint.
Mazars: jó hírek a reklámadóról
2019. augusztus 15.
A jogalkotó határozott időre felfüggesztette a reklámadó rendelkezéseinek alkalmazását – méghozzá év közben –, ugyanakkor magát a szabályrendszert érintetlenül hagyta. Mi áll ennek a hátterében, és hogyan hat mindez a reklámok megrendelőire?