A hét kérdése: nyereményjáték adózása

Szerző: Ado Online
Dátum: 2017. szeptember 13.
Rovat:

Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Milyen esetben lehet olyan áruházi vagy internetes nyereményjátékokat, promóciókat, marketing akciókat szervezni, amelyek nem járnak plusz adófizetési kötelezettséggel? Mik azok a feltételek, amiket be kell tartani?


VÁLASZ:

A személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény (továbbiakban: Szja tv.) 4.§. (2) bekezdésében rögzíti, hogy bevételnek kell tekinteni a magánszemély által bármely jogcímen és formában, pénzben vagy nem pénzben megszerzett vagyoni értéket.

A nem pénzben adott juttatások közül azonban az Szja tv. 1. számú mellékletének 8.14-es pontja nevesíti azokat a feltételeket, amikor egy juttatás adómentesnek minősül.

Adómentesen a nyereményjátékból származó jövedelem a kifizető által üzletpolitikai (reklám) céllal magánszemélyek széles körében nyilvánosan meghirdetett kampány keretében, a juttatás feltételének – ha az nem vetélkedő, nem verseny és nem a szerencsejátékok szervezéséről szóló törvény hatálya alá tartozó sorsolás eredménye – megfelelő magánszemély számára adott

aa) árengedmény,

ab) visszatérítés vagy áru, szolgáltatás vásárlásához kapcsolódó más kedvezmény, ideértve, ha az – megjelenési formájától függetlenül – árura vagy szolgáltatásra váltható érték;

b) üzleti forgalmának növelése érdekében valamely termék megismertetése céljából adott áruminta, azzal, hogy árumintának minősül a képviselt termék olyan jellemző kisebb része vagy mennyisége, amely kizárólag a képviselt termék bemutatására szolgál, és amely fizikai állapotánál, vagyoni értékénél fogva tartós használatra és más cél elérésére nem alkalmas.

Ha ezek a feltételek betartásra kerülnek és természetesen minden szükséges lépést a szervező dokumentál, akkor egyik félnek sem keletkezik adófizetési kötelezettsége, és az akció gyakorlatilag adómentesen megvalósítható.

 

Válaszadó:

Lakatos Zsuzsa

Transzferár- és adószakértő


Kapcsolódó cikkek:


Kapcsolt vállalkozások: idén rákapcsol a NAV
2019. március 19.

A LeitnerLeitner értesülései szerint idén várhatóan háromszor annyi célzott ellenőrzést végez majd az adóhatóság a kapcsolt - hazai és multinacionális vállalkozások körében, mint korábban.

Cafeteria: a 2019-es választék (x)
2019. március 18.

A béren kívüli juttatások idei választékát, a közlekedési eszközök és az áfa kapcsolatát, és az innovációs járulék hatályos szabályozását tekinti át többek között részletesen legfrissebb, 2019/3. számában az Adó szaklap.

NAV-figyelő, 11. hét: minden az szja-bevallásról
2019. március 18.

Az szja-bevallással kapcsolatos összes fontos kérdést tisztázta a NAV. Az adóhatóság ezen túl közölte a magánszemélyek, egyéni vállalkozók fizetési kedvezményi kérelmének elbírálásához szükséges dokumentumokat és szabályokat.