A NAV 3000 hamis alkatrészt és autódiagnosztikai eszközt szűrt ki a piacról


Csaknem 3000 hamis autóalkatrészt, autódiagnosztikai eszközt és szoftvert szűrt ki a piacról tavaly a NAV a Járműipari Forgalmazók Szellemi Tulajdonvédelmi Szakmai Egyesületének (JAF) támogatásával.

A két, évek óta együtt dolgozó szervezet szerdai közleményében a Hamisítás Elleni Világnap alkalmából közösen hívja fel a figyelmet az utánzatok kockázataira.

A társadalmi elutasítás elengedhetetlen a piac teljes megtisztításához, ami a jogsértések visszaszorítását és a tisztességes vállalkozások mozgásterének bővülését jelenti. Az autóalkatrészek, autódiagnosztikai eszközök és szoftverek piacának tisztasága egyúttal a biztonságos közlekedés fontos feltétele – hangsúlyozták.

A NAV munkatársai leggyakrabban harmadik országokból érkező csomagokban, autószerelő műhelyekben, illetve illegális kereskedőknél találnak hamis termékeket, akcióikat nem ritkán próbavásárlással készítik elő. A JAF munkatársai az ellenőrzéseket szakvéleményükkel támogatják, de szakmai továbbképzésekkel is segítik a NAV munkatársait az illegális járműipari szoftverek, diagnosztikai eszközök, hamis alkatrészek felismerésében.

A közlemény szerint a NAV összesen több mint 1100 hamis autótartozékot és kiegészítőt, csaknem 100 laptopot és diagnosztikai eszközt, továbbá több mint 1700 autódiagnosztikai szoftvert talált rajtaütésein, ellenőrzésein, ennyi illegális termék kereskedelmét, beszerelését akadályozta meg tavaly. Hozzátették azt is, hogy az illegális termékekkel elkövetett jogsértések több mint 1 milliárd forint vagyoni hátrányt okoztak a jogosultaknak.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. július 19.

Orbán Trump ígérete nyomán adómentessé tenné a borravalót

Orbán Viktor miniszterelnök figyelemre méltónak tartja Donald Trump amerikai republikánus elnökjelölt javaslatát a borravaló adómentességéről, és Magyarországon sem látja annak szükségét, hogy a borravalót adóztassák.

2024. július 17.

Szponzori támogatások a sportban – társasági adó szemmel

2024 nyarán több olyan rangos sportesemény is megrendezésre kerül, amely nemcsak a sportközvetítések nézőit hozza lázba, hanem az esetleges támogatók, szponzorok számára is érdeklődésre tarthat számot. A jelentős marketingérték, amelyet ezek a rendezvények magukban hordoznak, azzal jár, hogy a gazdasági élet szereplői előszeretettel támogatják az adott sportág keretein belül működő sportszervezeteket, illetve sportköztestületet. Mindez természetesen adóvonzattal is jár – ennek kérdéskörét járjuk körül a társasági adó tekintetében.