Elfogadták az egészségügyi törvényt


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Kordonok mögött, név szerinti szavazással az országgyűlés (újra) elfogadta az egészségpénztárakról szóló törvényjavaslatot. A kormányfő által decemberben visszaküldött jogszabályhoz tucatnyi módosító indítványt nyújtottak be. Ezek zöme azonban szakértők szerint inkább apróbb pontosításokat tartalmaz. Kivételt jelenthet a köztársasági elnök által szorgalmazott, úgynevezett civil kontroll. A pénztárak 2009 februárjában kezdik meg a működésüket, kizárólag területi elvek alapján elosztva a lakosságot.

A parlamentben zajlott – néha igen élesre sikeredett – vita tükrében különösen érdekes áttekinteni, hogy az elmúlt tíz évben miként változott meg (nemegyszer radikális módon) a meghatározó szakpolitikusok álláspontja a több-biztosítós rendszerrel összefüggésben. Az Orbán-kormány egészségügyi minisztere 1998-ban szorgalmazta azt, a Medgyessy-kabinet szaktárcavezetője aggályait hangoztatta.

A jogalkotás biztonságát erősítő, érdemi javaslatok születtek az egészségbiztosítási törvényhez – mondta Kökény Mihály (MSZP), az Országgyűlés Egészségügyi Bizottságának elnöke hétfőn, sajtótájékoztatón. A szocialista politikus kiemelte a megerősített társadalmi kontrollt a létrejövő pénztárak felügyelő bizottságaiban, illetve a törvény preambulumában lefektetett szövegrészt említette, miszerint a rendszer egységes társadalombiztosításon alapszik. A magántőke lehetősége az, hogy befektessen, illetve a menedzselésben szerzett tapasztalatokat alkalmazza a finanszírozásban – mondta Kökény Mihály.

Visszautasította az ellenzék állításait, hogy ez a rendszer egy versengő több-biztosítós rendszer, egyben okafogyottnak mondta Albert Zsolt és felesége népszavazási kezdeményezését, amely arra irányulna, hogy népszavazás döntsön arról: az emberek akarják-e, hogy üzleti biztosítók részt vegyenek az egészségbiztosítási rendszerben. „”Ez a modell (amelyről hétfőn szavaztak) nem a versengő üzleti biztosítós rendszert valósítja meg Magyarországon”” – indokolt Kökény Mihály.

Azzal kapcsolatban, hogy Karsai József párttársa az MSZP-frakcióval szemben, nemmel szavazott, Kökény Mihály azt mondta: a frakció nem adott Karsai Józsefnek felmentést, a frakció etikai bizottsága elé kerül az ügy. „”Én személy szerint nehezen tudom értelmezni az ő álláspontját ebben a kérdésben”” – fogalmazott. A Fidesz kezdeményezte, törvényt megerősítő népszavazásról a politikus azt mondta: egy ellenzéki párt „”elszenvedett kisebbségi álláspontját”” akarta ezzel a népszavazással felülvizsgálni.

Forrás: Napi Online


Kapcsolódó cikkek

2024. szeptember 12.

Részesedés bejelentésének lehetősége

Társaságunk egy tranzakció keretében 2024 szeptemberében meg fog szerezni egy határozott futamidejű, vissza nem váltható befektetési jegyet, amelynek kibocsátója egy belföldi magántőkealap. A tervek szerint a befektetési jegyet a későbbiekben értékesítenénk. Felmerült, hogy a várható árfolyamnyereség miatt célszerű lenne bejelenteni a befektetési jegy megszerzését az állami adóhatósághoz. Bizonytalanok vagyunk ugyanakkor a tekintetben, hogy egy ilyen jellegű befektetési jegy megszerzése egyáltalán bejelenthető-e. Azzal tisztában vagyunk, hogy a határozatlan futamidejű befektetési alap által kibocsátott befektetési jegy bejelentésére nincs mód. Az Adó szaklap szakértőjének válasza.

2024. szeptember 11.

Lazít a kormány a lakás-takarékpénztári megtakarítások szabályozásán

Egy éjszaka megjelent jogszabálytervezet értelmében módosítanának több, a pénzügyi közvetítőrendszert érintő törvényt. A jórészt technikai jellegű módosítások mellett a lakástakarékpénztárakról szóló 1996. évi CXIII. törvény három lényeges ponton változna – írja a Portfolio.