Figyelem: csalók telefonálnak a NAV nevében


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Nem a NAV kér személyes adatot telefonon – figyelmeztet az adóhatóság Facebook-oldalán.


Egy adózó bejelentése szerint valaki a Nemzeti Adó- és Vámhivatal nevében telefonál és bankszámla-adatokat kér – adta hírül az adóhatóság a Facebook-oldalán.

A telefonban egy udvarias hang közli az ügyféllel, hogy túlfizetése van az adóhivatalnál, de ezt csak nevének és bankszámlaszámának megadását követően tudják utalni.

A NAV telefonon soha nem értesíti ügyfeleit, és soha nem kér bankszámlaszámot, vagy egyéb bizalmas adatot! Kérjük, hogy ha valaki ilyet tapasztal, haladéktalanul tegyen bejelentést a NAV bármelyik igazgatóságán, ügyfélszolgálatán, és semmiképpen se adja meg adatait! Az ebből eredő kellemetlenségekért a NAV nem vállal felelősséget, mert a hivatal kizárólag ügyfélkapun, postán, illetve folyószámla-kivonaton értesíti az adózókat a túlfizetésekről – írja a NAV.



Kapcsolódó cikkek

2022. január 18.

MyNAV felülettel újult meg az adóhivatal honlapja

A hétvégén debütált a NAV új információs, illetve online ügyintézésre is alkalmas portálja, amely a magánszemélyek és a szakmabeliek számára is új megoldásokat kínál – közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV).

2022. január 18.

Adatszolgáltatás: 2022-ben a határidő január 20.

A gyermeket nevelők adóvisszatérítés-előlegének február 15-éig törtémő kiutalása érdekében a veszélyhelyzettel összefüggő egyes szabályozási kérdésekről szóló 2021. évi CXXX. törvény 37. §-a az adózással összefüggő adatszolgáltatásra kötelezett kifizetők és más személyek számára egyszeri alkalommal január 31-énél korábban, 2022. január 20-áig írja elő az adatszolgáltatás teljesítésének határidejét.