Használjuk az Ügyfélkaput, lépésről-lépésre! – 4. rész


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A mintegy négymillió felhasználó többsége a tapasztalatok szerint nem használja ki az Ügyfélkapu alapfunkcióit sem, pedig azok igazán hasznos lehetőségeket kínálnak. Sorozatunk negyedik részében is azok közül a funkciók közül mutatunk be néhányat – lépésről-lépésre, kattintásról-kattintásra – amelyeket igazán hasznosnak találunk.

Internetes okmányiroda

Internetes okmányirodában előkészíthetők a hatósági ügyek intézésével kapcsolatos nyomtatványok, mellékelendő okiratok. Lehetőség van időpontfoglalásra is a közigazgatási szervnél, ami lényegesen felgyorsíthatja az ügyintézés időtartamát, főképp ha az előre kitöltött kapcsolódó nyomtatványokat, melléklendő dokumentumok is rendelkezésünkre állnak, amikor személyesen megjelenünk például az okmányirodában.

Ügymenet elektronikusan előkészíthető például:

  • lakcímváltozási és lakcímigazolvánnyal kapcsolatos ügyek,
  • nemzetközi jogosítvány igénylés,
  • mozgássérültek parkolási igazolvány kérelme,
  • gépjárműigazgatási ügyek.

Bővebb információ: https://segitseg.magyarorszag.hu/segitseg/ugyfelkapu/szolgaltatasok3/internetesokmanyiroda/elektronikusugyek.html

Időpont foglalható többek közt az alábbi okmányirodai ügyekben: (csak időpontfoglaláshoz nem szükséges ügyfélkapu)

  • lakcímigazolvány-igénylés, csere, pótlás, lakcím változás;
  • vezetői engedély igénylés, csere, pótlás, érvényességi idő hosszabítása;
  • személyazonosító igazolvány igénylés, csere, pótlás, talált személyiigazolvány leadása;
  • útlevél igénylés, csere, pótlás, okmány leadása;
  • mozgássérültek részére parkolási igazolvány igénylés;
  • járműigazgatási ügyek (tulajdonos/üzemben tartó változása, gépjármű forgalomba helyezése, törzskönyv, forgalmi engedély csere, pótlás, stb.).

Bővebb információ: https://segitseg.magyarorszag.hu/segitseg/ugyfelkapu/szolgaltatasok3/internetesokmanyiroda/idopontfoglalas.html

Ügyintézés, időpontfoglalás a legegyszerűbben – általánosságban – kezdeményezhető:

  • https://ugyintezes.magyarorszag.hu/
  • oldal közepe táján „Üi. A-Z Lista”-ból a keresendő kifejezés kezdőbetűjére kattintva megjelennek a lehetőségek, a kiválasztást követően a program tovább irányít az ügyintézéshez/időpontfoglaláshoz szükséges felületre.
  • Elképzelhető, hogy újbóli belépésre lesz szükség, de ekkor a felhasználónév és a jelszó beírásával tovább tudunk lépni.

Gépjárműkereső 

A keresőben rendszám alapján tájékoztató jellegű gépjárműadatok kérdezhetők le a Közúti Közlekedési Nyilvántartásból.

  1. https://kereses.magyarorszag.hu/portalkereses
  2. felső vékony sávban „gépjárműkereső” -> „Ügyintézés indítása” -> „Ügyfélkapu” -> felhasználónév, jelszó beírása -> „Bejelentkezés” ->
  3. tetszés szerint kivehető a pipa abból a rubrikából, amely adat nem érdekel minket (Járműnyilvántartás adatai, származásellenőrzés és eredetiségvizsgálat, forgalomban tartás, korlátozás, műszaki állapot adatai, futásteljesítmény, biztosítás és kártörténet) -> „Gépjármű rendszáma” -> „Keresés” -> Láthatjuk az összes lekért adatot, melyet a „Letöltés” gombra kattintva pdf formátumba is megkapunk.
  4. Ezt követően az Értesítési tárhelyre érkezhet egy határozat a Belügyminisztériumtól, miszerint a járműéletút-adatszolgáltatás iránti kérelemnek helyt adnak. A határozattal ez esetben nincs további tennivaló.

Ingatlankereső

Itt tájékoztató jellegű, ingatlanra vonatkozó adatok kérhetők le a földhivataloknál vezetett ingatlan-nyilvántartásból.

  1. https://kereses.magyarorszag.hu/portalkereses
  2. felső vékony sávban „ingatlankereső” -> felhasználónév, jelszó beírása -> „Bejelentkezés” ->
  3. „Szolgáltatások indítása” -> „Ingatlan keresése” ->
  4. például: „Keresés cím alapján” -> lakcím beírását követően keresés -> választható a „Tulajdoni lap első oldala”, vagy „Nem hiteles tulajdoni lap másolat” díjmentesen, vagy „E-hiteles” 3 600 Ft-ért -> „Tovább” ->
  5. Megjelenik a nem hiteles tulajdoni lap, amennyiben ezt kértük.

Egyéb hasznos szolgáltatások:

Ügyek – több mint 1000 különböző élethelyzetből adódó ügyleírás található, ami segíthet az ügyintézés elindításában. Például mi a teendő ha elvesztettük személyazonosító igazolványunkat, olvashatunk az élelmiszer forgalomba hozásának feltételeiről, de találunk választ azokra a kérdésekre is, hogy honnan lehet tudni, biztonságos e egy játék, milyen jogai vannak a vásárlónak, továbbá általános tájékoztatást kapunk akár a munkaszerződéssel kapcsolatban is.

Elérhető: https://ugyintezes.magyarorszag.hu/ugyek

Jogszabálykereső – tartalmazza a hatályos, teljes magyar joganyagot.

  1. https://kereses.magyarorszag.hu/portalkereses
  2. Nemzeti Jogszabálytár -> Nemzeti Jogszabálytár saját oldala -> szűrhetünk típusra, évszámra, kereshetünk szóra, vagy tárgyszóra

Dokumentumok – itt találhatók az ügyek intézéshez szükséges, letölthető nyomtatványok, szerződések: https://ugyintezes.magyarorszag.hu/dokumentumok?selected=A

Hírközpont – hírek, sajtóközlemények, hirdetmények, információ, galériák az alábbi linken érhetők el: https://hirkozpont.magyarorszag.hu/ -> felső keskeny sávból lehet szűrni

Hivatalkereső – ez a kereső arra alkalmas, hogy az adott intézményhez tartozó, megadott településhez legközelebb eső hivatal elérhetőségét megmutassa. https://kereses.magyarorszag.hu/hivatalkereso

Rengeteg hasznos információt lehet találni a megújult portálon (https://szuf.magyarorszag.hu/szuf_fooldal#fooldal ), érdemes nézelődni akkor is, ha nincs konkrét intézendő ügy, csak tájékozódás a cél. Ha pedig még mélyrehatóbban szeretnénk megismerkedni a portállal, rendelkezésre áll eTananyag, vagy a „segítség” menüpontban is tájékozódhatunk itt: https://segitseg.magyarorszag.hu/


Kapcsolódó cikkek

2019. szeptember 26.

Használjuk az Ügyfélkaput, lépésről-lépésre! – 3. rész

A mintegy négymillió felhasználó többsége a tapasztalatok szerint nem használja ki az Ügyfélkapu alapfunkcióit sem, pedig azok igazán hasznos lehetőségeket kínálnak. Sorozatunk harmadik részében is azok közül a funkciók közül mutatunk be néhányat – lépésről-lépésre, kattintásról-kattintásra – amelyeket igazán hasznosnak találunk.
2019. szeptember 19.

Használjuk az Ügyfélkaput, lépésről-lépésre! – 2. rész

A mintegy négymillió felhasználó többsége a tapasztalatok szerint nem használja ki az Ügyfélkapu alapfunkcióit sem, pedig azok igazán hasznos lehetőségeket kínálnak. Sorozatunk második részében is azok közül a funkciók közül mutatunk be néhányat – lépésről-lépésre, kattintásról-kattintásra – amelyeket igazán hasznosnak találunk.