Így hozza ki a legtöbbet munkáltatóként a SZÉP-kártya-juttatásból


Év végéig még két olyan átmeneti szabály van érvényben, ami anyagilag kedvezőbbé és ezáltal a szokásosnál is vonzóbbá teszi a SZÉP-kártya-juttatást mind a munkavállalók, mind a munkáltatók számára.

  1. december 31-ig
  • élelmiszert is lehet vásárolni SZÉP-kártyával;
  • a normál éves keretösszeg felett további 200 ezer forint adható béren kívüli juttatásként, nagyon kedvező adózással.

A magas infláció és a reálbér-csökkenés miatt a munkavállalók jelentős részének nehezebb lett a napi megélhetés, mint akár csak egy éve. A kutatásokból is látszik, hogy a korábbi éveknél fontosabb lett számukra a napi kiadások biztonságos fedezése, az ehhez szükséges anyagiak megteremtése. A munkahelyüktől is ezt várják most leginkább.

Az élelmiszervásárlási lehetőséggel a SZÉP-kártyára érkező juttatás hétköznapi használhatósága a munkavállalók számára már nagyon hasonló a pénzhez. Élelmiszert mindenki vásárol, így a SZÉP-kártya ezzel a változással – ha csak átmenetileg is – belépett az alapvető szükségletek finanszírozási módjai közé.

Munkáltatóként ez azért előnyös, mert a kedvezőbb adózás miatt ugyanannyi nettó juttatás jelentősen kevesebbe kerül, ha SZÉP-kártyán adja, mint ha bérként fizetné. Vagy másik oldalról: ugyanakkora bruttó ráfordításból jelentősen több nettó marad a munkavállalók zsebében, ha SZÉP-kártyán, és nem pénzben kapják.

Összehasonlító példák:

  1. Ha Ön 100 ezer forint nettó juttatást szeretne adni a munkavállalójának, annak a költsége bérként 170 ezer forint, viszont SZÉP-kártya-juttatásként csak 128 ezer forint lenne.
  Bér SZÉP-kártya
Munkavállaló nettó juttatása 100.000 Ft
Munkáltató összes költsége 169.920 Ft 128.000 Ft
Spórolás a bérhez képest   41.920 Ft
  1. Ha Ön 200 ezer forintot fordítana egy munkavállaló juttatására, akkor a munkavállaló bérként 117.700 forintot, SZÉP-kártyán viszont 156.250 forintot kapna.
  Bér SZÉP-kártya
Munkáltató összes költsége 200.000 Ft
Munkavállaló nettó juttatása 117.700 Ft 156.250 Ft
Nettó többlet a bérhez képest   38.550 Ft

 

Ha a munkavállalóinak még az idén extra juttatást tervez adni, fontolja meg, hogy azt nem pénzben, hanem SZÉP-kártyán adja!

Már látható, hogy a munkáltatók reagáltak a változásokra

Az új jogszabályok életbe lépése óta ugrásszerűen megnőtt a SZÉP-kártyákra érkező feltöltések összege. Augusztusban 45%-kal, szeptemberben pedig 57%-kal több pénz érkezett a kártyákra, mint egy évvel korábban – mondta el Lendvai Mónika, az OTP Bank SZÉP-kártya üzletágvezetője.

Az adatok azt mutatják, hogy a kártyabirtokosok is örömmel élnek az élelmiszervásárlási lehetősséggel. Augusztusban és szeptemberben 65 milliárd forintot költöttek a kártyákról, 24%-kal többet, mint tavaly ugyanekkor. A teljes költés közel ötöde történt élelmiszerboltokban ebben a két hónapban.

Ez most tényleg egy win-win helyzet a munkáltatóknak és a munkavállalóknak. Őszintén javaslom minden munkaadónak, hogy gondolja át az idei évre tervezett dolgozói juttatásokat, és tegyen bele minél több SZÉP-kártya utalást – tette hozzá Lendvai Mónika.

Hogyan tud SZÉP-kártya-juttatást adni?

A juttatás összegét át kell utalni a munkavállaló SZÉP-kártya számlaszámára, egy bármilyen más banki átutalással megegyezően.

Ha Ön most készül először SZÉP-kártya juttatást utalni, a teendőket az OTP ezen az oldalon foglalta össze lépésről lépésre.

A tájékoztatás nem teljes körű, további részletekről kérjük tájékozódjon a www.otpszepkartya.hu honlapon.




Kapcsolódó cikkek

2024. július 19.

Orbán Trump ígérete nyomán adómentessé tenné a borravalót

Orbán Viktor miniszterelnök figyelemre méltónak tartja Donald Trump amerikai republikánus elnökjelölt javaslatát a borravaló adómentességéről, és Magyarországon sem látja annak szükségét, hogy a borravalót adóztassák.

2024. július 17.

Szponzori támogatások a sportban – társasági adó szemmel

2024 nyarán több olyan rangos sportesemény is megrendezésre kerül, amely nemcsak a sportközvetítések nézőit hozza lázba, hanem az esetleges támogatók, szponzorok számára is érdeklődésre tarthat számot. A jelentős marketingérték, amelyet ezek a rendezvények magukban hordoznak, azzal jár, hogy a gazdasági élet szereplői előszeretettel támogatják az adott sportág keretein belül működő sportszervezeteket, illetve sportköztestületet. Mindez természetesen adóvonzattal is jár – ennek kérdéskörét járjuk körül a társasági adó tekintetében.