Izer: másfél év alatt 500 milliárd forintos adócsökkentés jön


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A következő másfél évben 500 milliárd forintos adócsökkentés valósul meg, ami jelentősen könnyíteni fogja a gazdálkodók és a magánszemélyek életét – mondta Izer Norbert, a Pénzügyminisztérium (PM) adóügyekért felelős államtitkára pénteken.

Az államtitkár felidézte: 2010-ben jelentősen átalakult az adópolitika, azóta folyamatosan csökkennek az adók. Az adóelvonás mértéke 2016-ról 2017-re 39,3 százalékról 38,4 százalékra csökkent, méghozzá egy olyan időszakban, amikor az unióban átlagosan nőtt az adóteher, ennek eredményeként Magyarország lett az EU legnagyobb adócsökkentője – mondta.

A következő másfél évben 500 milliárd forintos adócsökkentés valósul meg. Az adócsökkentések révén tavaly mintegy 290 milliárd forint maradt a gazdálkodóknál és a lakosságnál. Idén a szociális hozzájárulási adó csökkentése mintegy 145 milliárd forintot, jövőre pedig 300 milliárd forintot hagy a foglalkoztatóknál, a többi elem pedig mintegy 50 milliárd forintot jelent másfél év alatt – ismertette az államtitkár.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. április 25.

Kisokos a közvetített szolgáltatásokról

Közvetített szolgáltatás fogalmával több adónemet illetően is találkozunk. A fogalmak különbözőek, így számos kérdés felvetődhet az értelmezésükkel, használatukkal kapcsolatosan. Ha a köznyelvi meghatározásból indulunk ki, akkor közvetítés szó alatt a kapcsolat megteremtését kell érteni, a két fél összekapcsolása értendő alatta. Ismertetjük a részleteket és egy érdekes jogesetet.

2024. április 24.

Ezek voltak a legnépszerűbb helyek és személyek az online médiában 2023-ban

Politikusok, sportolók, hazai és külföldi hírességek szerepelnek a leggyakrabban említett nevek között, amelyek megjelentek az online médiatérben 2023-ban. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 93 népszerű médiafelület – televíziós csatornák, újságok, rádiók honlapjai, valamint hírportálok, közösségimédia-felületek, fórumok és blogok – elemzésével azt vizsgálta, kik álltak a hírek és a közbeszéd fókuszában, valamint azt is, hogy hazánk és a nagyvilág helyszínei közül melyek szerepeltek a legtöbbet.