Készül az új büdzsé


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) 2,8 százalékos inflációval, 2,7 százalékos hiánnyal és 295,1 forintos euróárfolyammal számol a jövő évi büdzsé tervezésénél – derül ki a tárca honlapján közzétett költségvetési tervezési köriratból.


A kormány célja, hogy az államháztartási hiány és ezzel együtt az államadósság csökkentésével, a tartós egyensúlyon alapuló növekedés feltételeinek megteremtésével Magyarország gazdasági fejlettsége, illetve foglalkoztatási rátája növekedjen. A kabinet egyben emlékeztet arra, hogy a bruttó államadósság GDP-hez viszonyított aránya a 2010. évi 81,8 százalékról 2012-re 79,2 százalékra mérséklődött, és a kormány a konvergenciaprogramban a következő évekre is olyan hiánypályát tűz ki, amely biztosítja az adósságráta további csökkenését.

A költségvetési szférában foglalkoztatottak személyi juttatásainak – kivéve a törvény szerinti illetmények, munkabérek – előirányzata a 2013. évi nem rendszeres személyi juttatások eredeti előirányzatához képest nem növekedhet – áll a köriratban.

A kormány szeptember 12-én adja át a törvényjavaslat tervezetét a Költségvetési Tanácsnak. Varga Mihály szeptember 30-ig nyújtja be első saját költségvetési törvényjavaslatát a parlamentnek – olvasható a tájékoztatóban.

(Forrás: MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. április 25.

Kisokos a közvetített szolgáltatásokról

Közvetített szolgáltatás fogalmával több adónemet illetően is találkozunk. A fogalmak különbözőek, így számos kérdés felvetődhet az értelmezésükkel, használatukkal kapcsolatosan. Ha a köznyelvi meghatározásból indulunk ki, akkor közvetítés szó alatt a kapcsolat megteremtését kell érteni, a két fél összekapcsolása értendő alatta. Ismertetjük a részleteket és egy érdekes jogesetet.

2024. április 24.

Ezek voltak a legnépszerűbb helyek és személyek az online médiában 2023-ban

Politikusok, sportolók, hazai és külföldi hírességek szerepelnek a leggyakrabban említett nevek között, amelyek megjelentek az online médiatérben 2023-ban. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 93 népszerű médiafelület – televíziós csatornák, újságok, rádiók honlapjai, valamint hírportálok, közösségimédia-felületek, fórumok és blogok – elemzésével azt vizsgálta, kik álltak a hírek és a közbeszéd fókuszában, valamint azt is, hogy hazánk és a nagyvilág helyszínei közül melyek szerepeltek a legtöbbet.