Kivégezheti a reklámújságokat a termékdíjemelés


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Jelentősen emelné a kormány a műanyag zacskók, reklámpapírok termékdíját – hangzott el a szerdai parlamenti vitában. A Magyar Reklámszövetség és a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség szerint az adóemelés csaknem finanszírozhatatlanná teheti a reklámújságok kiadását.


Zsigó Róbert, a Földművelésügyi Minisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára a törvényjavaslat ismertetőjében azt mondta, 2018-tól azért is kell magasabb termékdíjat fizetni a nem kívánatos, a környezetre káros reklámhordozó papírok és zacskók után, hogy ezzel is megváltoztassák a fogyasztói szokásokat és támogassák az alternatív megoldások elterjedését – olvasható az MTI tudósításában.

A reklámhordozó papír esetében korábban 33 százalékkal emelték a termékdíjat, hogy csökkenjen a papír mennyisége, de a postaládák továbbra is tele vannak szórólapokkal.

Az elektronikus hirdetési alternatívák aránya ugyan folyamatosan emelkedik, de szükség van a reklámhordozó papírra kivetett termékdíj kilónkénti 114 forintra történő emelésére – ismertette az államtitkár.

[htmlbox felteteles_adomegallapitas]

 

A műanyag zacskókkal kapcsolatban Zsigó Róbert azt mondta, mivel ezek azonnal hulladékká válnak, többségük nem kerül vissza a rendszerbe újrahasznosított hulladék formájában, lebomlási ideje több száz év, és nagy eséllyel kerülhet a táplálékláncba, ezért indokolt a lehető legnagyobb, 1900 forintos kilónként termékdíj bevezetése. 

Ez az intézkedés nem érinti azokat a vékony műanyag zacskókat, amelyekbe zöldségeket, gyümölcsöket, pékárut lehet csomagolni a boltokban.

Zsigó Róbert elmondása szerint szintén 1900 forintos kilónként termékdíjat vetnének ki az oxidatív módon szétbomló műanyag zacskókra, mivel ezek biológiailag nem bomlanak le, csak apró darabokra tépődnek szét, ezért jelentősen megnő a táplálékláncba kerülés esélye.

Az államtitkár kitért az elektronikai berendezésekkel kapcsolatos termékdíjra is, amelynek mértéke minden elektromos eszköz esetén a kivethető legalacsonyabb összeg lesz.

Szakmai szervezetek szerint a plusz adóteher meghaladhatja az 1 milliárd forintot és csapást mérhet az áruházi reklámújságokra- írja a Napi.hu

A Magyar Reklámszövetség és a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség azt az álláspontot képviseli, hogy a termékdíj emelése indokolatlan. 

Az MRSZ és a DIMSZ közleménye szerint a termékdíj emelése a direktmarketing tevékenységet folytató vállalatokat és a magyar sajtótermékek egy részét olyan többletteherrel sújtja, amely a 7,5 százalékos reklámadó mellett csaknem finanszírozhatatlanná teszi a vásárlói tájékoztatásban fontos szerepet betöltő reklámeszközök – az ingyenes reklámújságok, szórólapok, DM levelek -fenntartását, és áremelkedéshez vezet.

(MTI, Napi.hu)


Kapcsolódó cikkek

2024. október 9.

Suppan Gergely: stabil növekedés indulhat a kiskereskedelmi szektorban

Az utóbbi hónap adata biztató abból a szempontból, hogy elindulhat egy stabil növekedés a kiskereskedelmi szektorban – mondta Suppan Gergely, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) vezető közgazdásza kedden az M1 aktuális csatornán a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) kiskereskedelmi adatait értékelve.

2024. október 9.

A részesedés kivezetéséhez kapcsolódó adóalap-csökkentés a társasági adóban

Ha a részesedést értékesítik és a tulajdonos társaságnál árfolyamnyereség keletkezik, az társaságiadó-alapot képez és meg kell fizetni utána az adót, kivéve, ha bejelentett részesedés értékesítésére kerül sor, amelyet a tulajdonos a kivezetést megelőzően legalább egy évig folyamatosan az eszközei között nyilvántartott. Ebben az esetben a keletkezett árfolyamnyereséggel csökkenthető az adózás előtti eredmény.