Kötelező lenne a jövedéki adó emelése


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Lejárt a határidő és Magyarország még mindig nem teljesítette az Európai Unió előírásait a cigaretta jövedéki adójával kapcsolatban – hívja fel a figyelmet cikkében a Napi.hu.


Valamennyi uniós országnak meg kell felelnie 2018 januárjától annak a tanácsi rendeletnek, amely a dohánygyártmányokra alkalmazott jövedéki adó mértékét határozza meg – írja a Napi.hu. A rendelet 2011-es, a megfelelés érdekében nyolc ország – köztük Magyarország – átmeneti időszakot kapott. Ezzel együtt a dohányosok az elmúlt években a saját pénztárcájukon is érezhették, hogy a magyar kormány folyamatosan emelte a jövedéki adót. (Igaz, a cigaretta ára a dohánykiskereskedelem átalakítása miatt is emelkedett.)

[htmlbox Fogyasztói_adásvétel]

 

Az uniós jogszabály szerint a jövedéki adó mértékének el kell érnie a cigaretta súlyozott átlagárának legalább 60 százalékát, és minimum 90 eurót. Ha azonban egy országban ezer szálanként legalább 115 eurót szednek be ezen a jogcímen, akkor nem kell teljesíteni a 60 százalékos kritériumot.

Magyarországon 175,8 eurót (54 753 forint) kell fizetni ezer darab cigarettáért, vagyis 1095 forint a súlyozott átlagár. A jövedéki adó azonban ennek csak 54,6 százalékát teszi ki – írja  a Napi.


Kapcsolódó cikkek

2024. április 25.

Kisokos a közvetített szolgáltatásokról

Közvetített szolgáltatás fogalmával több adónemet illetően is találkozunk. A fogalmak különbözőek, így számos kérdés felvetődhet az értelmezésükkel, használatukkal kapcsolatosan. Ha a köznyelvi meghatározásból indulunk ki, akkor közvetítés szó alatt a kapcsolat megteremtését kell érteni, a két fél összekapcsolása értendő alatta. Ismertetjük a részleteket és egy érdekes jogesetet.

2024. április 24.

Ezek voltak a legnépszerűbb helyek és személyek az online médiában 2023-ban

Politikusok, sportolók, hazai és külföldi hírességek szerepelnek a leggyakrabban említett nevek között, amelyek megjelentek az online médiatérben 2023-ban. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 93 népszerű médiafelület – televíziós csatornák, újságok, rádiók honlapjai, valamint hírportálok, közösségimédia-felületek, fórumok és blogok – elemzésével azt vizsgálta, kik álltak a hírek és a közbeszéd fókuszában, valamint azt is, hogy hazánk és a nagyvilág helyszínei közül melyek szerepeltek a legtöbbet.