Közelgő határidő: bevallási tervezet levélben


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Még csaknem egy hétig, március 19-ig kérhetik az szja-bevallási tervezet postázását levélben, SMS-ben vagy az adóhatóság honlapján kitölthető űrlapon azok, akiknek nincs ügyfélkapuja – hívta fel a figyelmet a Nemzeti Adó- és Vámhivatal közleményében.


Eddig csaknem félmillióan kérték a postázást, 50 ezerrel többen, mint tavaly ilyenkor.

A tájékoztatás szerint az ügyfélkapuval rendelkezők már egy hete hozzáférnek a NAV által elkészített adóbevallási tervezethez, és szükség esetén módosíthatják vagy kiegészíthetik a www.nav.gov.hu-ról és a www.magyarorszag.hu-ról elérhető weboldalon.

[htmlbox art_tukor]

 

Ha valaki a tervezet elérhetősége előtt elkészítette és benyújtotta az szja-bevallását a 17SZJA nyomtatványon, akkor a NAV által készített bevallási tervezetet figyelmen kívül hagyhatja – közölte a NAV.

Március 19-e után a tervezet már csak személyesen kérhető az adóhatóság ügyfélszolgálatain, vagy ügyfélkapunyitás után bármikor hozzáférhető elektronikusan is.

További információ a www.nav.gov.hu/szja/szja oldalon olvasható vagy általános tájékoztatás kérhető a NAV Infóvonalán, a 1819-es telefonszámon.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. április 25.

Kisokos a közvetített szolgáltatásokról

Közvetített szolgáltatás fogalmával több adónemet illetően is találkozunk. A fogalmak különbözőek, így számos kérdés felvetődhet az értelmezésükkel, használatukkal kapcsolatosan. Ha a köznyelvi meghatározásból indulunk ki, akkor közvetítés szó alatt a kapcsolat megteremtését kell érteni, a két fél összekapcsolása értendő alatta. Ismertetjük a részleteket és egy érdekes jogesetet.

2024. április 24.

Ezek voltak a legnépszerűbb helyek és személyek az online médiában 2023-ban

Politikusok, sportolók, hazai és külföldi hírességek szerepelnek a leggyakrabban említett nevek között, amelyek megjelentek az online médiatérben 2023-ban. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 93 népszerű médiafelület – televíziós csatornák, újságok, rádiók honlapjai, valamint hírportálok, közösségimédia-felületek, fórumok és blogok – elemzésével azt vizsgálta, kik álltak a hírek és a közbeszéd fókuszában, valamint azt is, hogy hazánk és a nagyvilág helyszínei közül melyek szerepeltek a legtöbbet.