NAV: sokan nem hagyják az utolsó pillanatra az szja-bevallást


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A bevallási határidő előtt bő egy héttel már csaknem 2,8 milliószor léptek be a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) eSZJA felületére az ügyfelek, hogy megnézzék személyi jövedelemadó bevallási tervezetüket, közülük 700 ezren változtatás nélkül, több mint 286 ezren némi módosítással jóvá is hagyták a dokumentumot.

Az adóhatóság keddi közleményében emlékeztetett, hogy a NAV által készített, személyre szabott dokumentum pillanatok alatt elérhető a hivatal weboldaláról is azonosítás (ügyfélkapu, e-személyi igazolvány vagy telefonos azonosítás) után. A többségnek nincs dolga a tervezettel, mert a NAV minden jövedelmi adatot megkapott a munkáltatóktól.

Több mint 530 ezren a közelmúltban kapták kézhez postán a tervezetet, amelyet csak azoknak kell korrigálni, akik abban eltérést találnak saját nyilvántartásukhoz képest.

A több mint ötmillió adózó közül azoknak kell mindenképpen kiegészíteniük az szja-bevallási tervezetet, akiknek olyan jövedelmük volt tavaly, amiről a NAV-nál nincs adat. Ilyen az őstermelői jövedelem, vagy például a lakáskiadásból, lakáseladásból származó jövedelem. Ugyancsak ki kell egészíteniük a tervezetüket az áfafizetésre kötelezett magánszemélyeknek és az egyéni vállalkozóknak.

A bevallási határidő május 20-a, addig még bárkinek lehetősége van arra, hogy az elektronikus megoldás helyett akár papíralapon küldje be bevallását, és rendelkezzen adója 1+1 százalékáról.

Ha bárkinek kérdése lenne a tervezetekkel kapcsolatban, általános tájékoztatás előzetes regisztráció nélkül is kérhető a NAV Infóvonalán, az ingyenesen hívható 1819-es telefonszámon – hívta fel a figyelmet az adóhatóság.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. július 17.

Szponzori támogatások a sportban – társasági adó szemmel

2024 nyarán több olyan rangos sportesemény is megrendezésre kerül, amely nemcsak a sportközvetítések nézőit hozza lázba, hanem az esetleges támogatók, szponzorok számára is érdeklődésre tarthat számot. A jelentős marketingérték, amelyet ezek a rendezvények magukban hordoznak, azzal jár, hogy a gazdasági élet szereplői előszeretettel támogatják az adott sportág keretein belül működő sportszervezeteket, illetve sportköztestületet. Mindez természetesen adóvonzattal is jár – ennek kérdéskörét járjuk körül a társasági adó tekintetében.