Reklámadó: a közepes cégek veszítenek

Szerző: Ado Online
Dátum: 2015. május 6.
Rovat:

Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A nagy cégek jól, a közepes cégek rosszul járnak majd a reklámadó módosításával – írja a Magyar Nemzet.


Elsősorban az RTL Klubot birtokló és a TV2-t üzemeltető két cégcsoport járhat jól a módosuló reklámadóval, míg a közepes méretű szereplők lehetnek a vesztesei a hétfőn közzétett 5,3 százalékos adókulcsot tartalmazó javaslatnak – olvasható a Magyar Nemzet cikkében.

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal adatai szerint tavaly hétszáz olyan cég volt Magyarországon, amelynek az adóköteles reklámbevétele meghaladta az ötszázmillió forintot. Az új reklámadó-javaslat alapján csak ezektől a cégektől körülbelül 14,8 milliárdos reklámadó-bevétel folyhat be a költségvetésbe, szemben a jelenlegi kulcsok alapján kalkulált 6,6 milliárddal – írja a lap.


Kapcsolódó cikkek:


Tállai: kétezer milliárd forint marad a lakosságnál és a cégeknél
2020. május 25.

A hiteltörlesztési moratóriumnak köszönhetően 2020-ban kétezer milliárd forint többletforrás marad a lakosságnál és a vállalatoknál - mondta a Pénzügyminisztérium parlamenti államtitkára a koronavírus-járvány elleni védekezésért felelős operatív törzs hétfői online sajtótájékoztatóján.

PDF-számla: tökéletes megoldás, vagy időzített bomba?
2020. május 25.

A veszélyhelyzet elmúltával a NAV által felkínált lehetőségek már nem állnak nyitva, ugyanakkor az adóalanyok részéről továbbra is lesz igény arra, hogy a számlákat minél egyszerűbben továbbíthassák partnereik részére. Most a PDF-számla elfogadásának hosszabb távú lehetőségeit vizsgáljuk.