Sokan kimaradnak a regadó-visszatérítésből


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Várhatóan a héten megjelenik a VPOP honlapján a regisztrációs adó visszatérítéséhez szükséges nyomtatvány. A kérelemhez csatolni kell a számlát, az adásvételi szerződést és az adóigazolást.

A kérelmet február 15-től azok adhatják be, akik 2004 május 1. és 2005 december 31. között megfizették a vámhatóságnak az adót, és azt nem, vagy csak részlegesen hárították tovább a gépjármű esetleges értékesítésekor. Jogosult lehet a visszatérítésre az is, aki kereskedőtől vagy belföldi értékesítőtől vásárolt már forgalomba helyezett autót. Emiatt a visszatérítéshez szükséges olyan számla, amely tételesen tartalmazza az áthárított regisztrációs adó összegét.

Ezzel lehet azonban probléma: az esetek 80-90 százalékában a számlán nem tüntették fel a regadó összegét, mivel ezt törvény nem írta elő – mondta a lapnak Fojt Attila. A Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesületének elnöke szerint így a kereskedők és a vevők többsége eleve nem tudja teljesíteni a feltételeket.

A Pénzügyminisztérium szerint gépjármű-értékesítésnél általában az a kiindulópont , hogy az ellenérték részeként áthárították a regisztrációs adót. A visszaigénylés 180 napig húzódhat, és jogi viták esetén nincs lehetőség a hosszabbításra.

Forrás: Figyelő


Kapcsolódó cikkek

2024. április 25.

Kisokos a közvetített szolgáltatásokról

Közvetített szolgáltatás fogalmával több adónemet illetően is találkozunk. A fogalmak különbözőek, így számos kérdés felvetődhet az értelmezésükkel, használatukkal kapcsolatosan. Ha a köznyelvi meghatározásból indulunk ki, akkor közvetítés szó alatt a kapcsolat megteremtését kell érteni, a két fél összekapcsolása értendő alatta. Ismertetjük a részleteket és egy érdekes jogesetet.

2024. április 24.

Ezek voltak a legnépszerűbb helyek és személyek az online médiában 2023-ban

Politikusok, sportolók, hazai és külföldi hírességek szerepelnek a leggyakrabban említett nevek között, amelyek megjelentek az online médiatérben 2023-ban. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 93 népszerű médiafelület – televíziós csatornák, újságok, rádiók honlapjai, valamint hírportálok, közösségimédia-felületek, fórumok és blogok – elemzésével azt vizsgálta, kik álltak a hírek és a közbeszéd fókuszában, valamint azt is, hogy hazánk és a nagyvilág helyszínei közül melyek szerepeltek a legtöbbet.