Szeptember közepéig mehetünk a reálhozamért a postára
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Több magánnyugdíjpénztár már írásban visszaigényelte az állami társadalombiztosítási nyugdíjrendszerbe visszalépett tagoknak járó hozamgarantált tőke feletti összeg (köznapi nevén reálhozam) és tagdíj-kiegészítés összegét a Nyugdíjreform és Adósságcsökkentő Alaptól. Van olyan pénztár, amelyik már megindította a kifizetést a tagoknak. Akik másként nem rendelkeztek, szeptember 16-ig a Magyar Posta közvetítésével juthatnak a kiutalt összeghez.
A jogszabály szerint a magánnyugdíjpénztárak legkésőbb 2011. július 20-ig kötelesek írásban visszaigényelni a reálhozamot és a tagdíj-kiegészítést az Alaptól, s azok kifizetését a visszaigényelt összeg jóváírását követő 8 munkanapon belül, de legkésőbb 2011. augusztus 31-ig kell teljesíteniük a jogosultak részére.
A reálhozamról és tagdíj-kiegészítésről a volt pénztártagok többsége úgy rendelkezett, hogy a neki járó összeget adómentesen veszi föl korábbi pénztárától, lakcímére történő postai kiutalással vagy banki átutalással. Ha a volt pénztártag nem rendelkezett a kifizetéssel kapcsolatban, a magánnyugdíjpénztár a pénzt a tag részére a pénztári nyilvántartásban szereplő lakcímére küldi meg a Magyar Postán keresztül.
A pénzforgalom lebonyolításáról szóló MNB-rendelet alkalmi módosítása alapján a Magyar Posta a visszalépett tagoknak járó kifizetéseket a pénztári indítást követő 20 munkanapon belül teljesíti. Amennyiben a volt tagot 150 ezer forint alatti összeg illeti meg, azt a postai kézbesítő személyesen fizeti ki a lakcímen. Ha a kézbesítő nem találja otthon a címzettet, értesítőt hagy nála, amely alapján a tag az értesítőn szereplő postán veheti át a pénzt. A 150 ezer forint feletti összegek esetében a volt pénztártag értesítőt kap, és ennek alapján tudja átvenni a neki járó összeget a postán.
Amennyiben a kézbesítés időszakában a volt pénztártag nem tartózkodik lakhelyén, a kifizetések zökkenőmentes teljesítése érdekében a Posta lehetőséget kínál arra, hogy a kiutalt összegeket – a pénztári utalás időpontjától függetlenül – 2011. szeptember 16-ig vegyék át a jogosultak, illetve a reálhozam fölvételére maguk helyett meghatalmazottat bízzanak meg (az erre rendszeresített nyomtatványok rendelkezésre állnak a postákon).
A Magyar Posta a szeptember 16-ig át nem vett kifizetéseket köteles visszaküldeni az egyes magánnyugdíjpénztárakhoz. A visszaérkezett összeget a magánnyugdíjpénztárak – a volt tagnak a társadalombiztosítási nyugdíjrendszerben létrejövő egyéni számláján történő jóváírás érdekében – a Nyugdíjbiztosítási Alapnak utalják át.
Forrás: PSZÁF – Magyar Posta